Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kassevolum til JBL T595 Limited (6"x9")

Anbefalte innlegg

Jeg har hentet frem mine gamle JBL T595 Limited (altfor bra til å ha liggende nedstøvet i esker!), og planlegger å bygge en lukket kasse for disse for bruk på hytta! Dessverre har jeg mistet originalesker under flytting, og kan ikke finne nok specs på nettet til å beregne kassevolum. Noen som vet dette nøyaktig, eller link?

Har tidligere hørt disse både i "open-air", portet kasse og lukket kasse, og er ikke i tvil om at sistnevnte lød best. En utrolig stram og fin bass, og mulighet for bra lydnivå. Men husker ikke størrelsen på de lukkede kassene, mener å huske at 8 liter pr stk skulle være tilfredsstillende, men har lest litt rundt her, og ser noen forslag som ligger rundt 18-22 liter. Nøyaktige svar mottas med takk :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og med tanke på at de er beregnet for "freeair" montering, så er ikke det der så stort ;) Dette er nøye testet ut for å få best mulig lyd ut av de i en combi cupe, og jeg har brukt mangfoldige timer og div måleutstyr for å komme frem til dette målet, så denne kassa funker!!

Endret av weedman
Lenke til kommentar
55liter pr høyttaler i portet kasse, og 2x 10cmm rør som er 22cm lange. Dette blir absolutt den beste løsningen...

6533425[/snapback]

Jo, takk for det. Det funker nok lydmessig, men i denne sammenhengen blir det uaktuelt med portet kasse, da den krever mye større volum. Litt av hensikten nå er også å redusere på volumet, slik at de ikke krever halve stua i en liten hytte ;-)

Store stereoanlegg kan man ha hjemme (hvertfall en stund, helt til kona klager ;-)). Du har ikke tilfeldigvis T/S-parametre, eller har du bare prøvd deg frem på egen hånd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...