Hansforum Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvis det finnes så mange store stygge fæle virus der ute, hvordan vet jeg at min pc garantert ikke har virus? Windows har til enhver tid vært oppdatert de siste årene, norton internet security har også vært oppdatert det siste året. Kan jeg ha virus som jeg har som norton ikke finner? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 ja det er fult mulig at norton ikke finner alt Lenke til kommentar
berxter Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Virus, schmirus... Norton er bra, det, til å finne og forhindre virus. Det er derimot elendig til å stoppe og å finne annen malware; trojanere, spyware osv. Til det trenger du at dedikert antispywareprogram; dersom du installerer SpyBot og AdAware og kjører dem nå og da finner de det meste. Legger du også inn SpywareBlaster (for å "immunisere"systemet ditt) bør du føle deg trygg. Bernt K Endret 19. juli 2006 av berxter Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Ja jeg kjører både spybot og adaware fra tid til annen. De finner alltid noe, men stort sett bare cookies. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Norton Internet Security (NIS) kjører mange ulike systemer for å beskytte deg. Den vanlige er ved å bruke såkalte signaturer, dvs at man lager en slags referanseliste over hvordan kjente virus oppfører seg og så beskytter man mot det. Videre så beskytter det mot viruslignende oppførsel. Man tar her utgangspunkt i at de fleste virus oppfører seg på lignende måter og så sjekker man når det skjer aktiviteter som kan være virus men som ikke er registrert som virus ennå. Videre er det viktig å stille inn programmet riktig. Det er en del innstillinger man bør forandre på for å øke sikkerheten. Normalt slår man for eksempel av varsling av sender når man mottar virus på mail på grunn av at noen bruker dette til å sjekke hvilke adresser som er aktive. Det er også normalt satt endel utelatelser (for å kunne skanne raskere) som man bør fjerne. Videre så kan man også velge delete virus isteden for å isolere eller reparere. Etter innstallasjonen bør man kjøre en test for å simulere angrep for å se at programmet oppfører seg som det skal, det ligger en slik test på symantec sidene. Så må man oppdatere ofte, det vil si flere ganger i uken. Og det er videre veldig viktig at man ikke kjører flere antivirus samtidig. (Det vil si at også windows egen antivirus og brannmur må av hvis du bruker andre). Spybot S&D har for mange svakheter, men spywareblaster og ad-aware SE er kjempebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå