RdkLl Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det jeg lurer på er om det er på tide å kjøpe se gny harddisk når jeg får denne mld i oppstarten: "SMART failure predicted on primary master: Maxtor 4D080H4 Warning: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent." Disken kjører helt greit ennå, men d srpørs vel hvor lenge d varer.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Det du kan gjøre er å gå på maxtor sine hjemmesider og laste ned diskcheck-program som ser på HDD'en og kan fixe eventuelle feil hvis de ikke er for alvorlig. Ellers så ta backup av det mest nødvendiget, pga hdd'en kan som du sa ryke snart. Lenke til kommentar
RdkLl Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 hmmm...nå får jeg plutselig ikke feilmelding lenger...men d er vel uansett på tide å kjøpe seg en ny:) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg hadde nokk gjord et hvis jeg fikk en slik feilmelding ja =) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: RdkLl skrev (2002-10-18 13:21):hmmm...nå får jeg plutselig ikke feilmelding lenger...men d er vel uansett på tide å kjøpe seg en ny:) Du kan prøve med en grundig formatering, Det har hjulpet meg med mangen disker som vi trudde var kaputt. Men ta backup av innholdet på disken din. Er nå ikke sikker det er noe galt med disken, Kan foreksempel være noen filer eller partisjonen som ikke er helt 100% iorden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 SMART-failure er feil med selve harddisken. Ta backup og send den inn, så får du en ny på reklamasjonen dersom det er mindre enn to år siden du kjøpte den. Du kan jo også sjekke hvilken garanti som gjelder i tillegg til reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
RdkLl Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 tror nok jeg sender inn disken ja....nå har den begynt med noen sinnsyke lyder....lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå