Gå til innhold

Asus F3Ja, erfaringer, formeninger?

_THX_

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal gå til Innkjøp av en Asus F3Ja (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323167). Noen som vet noe om denne maskinen utenom det som står på Komplett? Noen som har lest noen reviews eller noe?

hadde satt pris på formeninger, eventuelt en pc som er minst like god som denne til rundt 14k. PCen skal ha Serial ATA HDD, 1gb ddr2 minne, Intel Dual core T2400 eller bedre cpu, X1600 kort / 7600 skjermkort, Widescreen (glare) 15.4". Lang batteri levetid (helst 9cellers batteri). portabel, da den skal brukes til studier.

på forhånd takk for alle tips og forslag:)

mvh

_THX_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tung, 3 kg, jeg bar rundt på en 2,8kg maskin i 3 år, har fått sterk rygg av det i hvert fall, men maskinen var virkelig konge :D

Fine er Asusmaskinene også, virkelig, hadde jeg hatt 14.. så hadde jeg med glede kjøpt denne

Har noen sett noen tester som tar for seg varmeutviklingen?

Noen av de litt tidligere asusene (de litt mindre) har hatt litt varmeproblemer, selv om jeg regner med at det ikke gjelder denne grunnet størrelsen

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
rundt 14k. PCen skal ha Serial ATA HDD, 1gb ddr2 minne, Intel Dual core T2400 eller bedre cpu, X1600 kort / 7600 skjermkort, Widescreen (glare) 15.4". Lang batteri levetid (helst 9cellers batteri). portabel, da den skal brukes til studier.

på forhånd takk for alle tips og forslag:)

mvh

_THX_

6515220[/snapback]

Acer Aspire AS5672WLMi CD225 har nesten samme spesifikasjoner:

http://www.siba.no/product/product.aspx?Identifier=NO25362

den har T2250, men den har også 2GB minne.

Lenke til kommentar
Asus A6Ja koster 12245,- hos Psdata og har omtrent samme specs bortsett fra at batteriet er 8 cellers (ca. 4 timers) og at skjermkortet har 256MB dedikert ram. Er usikker på forskjeller utenom specs, men skal poste linker til tester og slikt om jeg finner det. Post gjerne ny info du finner selv også, da jeg leter etter den perfekte bærbare selv. :)
Lenke til kommentar
Litt tung, 3 kg, jeg bar rundt på en 2,8kg maskin i 3 år, har fått sterk rygg av det i hvert fall, men maskinen var virkelig konge :D

Fine er Asusmaskinene også, virkelig, hadde jeg  hatt 14.. så hadde jeg med glede kjøpt denne

Har noen sett noen tester som tar for seg varmeutviklingen?

Noen av de litt tidligere asusene (de litt mindre) har hatt litt varmeproblemer, selv om jeg regner med at det ikke gjelder denne grunnet størrelsen

6515656[/snapback]

3kg er da ikke så tungt? Jeg vil tørre å påstå at man ikke vil merke store forskjellen på å ha en maskin på 3 kg, eller om den var på 2 på ryggen. Er trosalt kun en kartong med 1 liter melk i forskjll vi snakker :)

Lenke til kommentar
Asus A6Ja koster 12245,- hos Psdata og har omtrent samme specs bortsett fra at batteriet er 8 cellers (ca. 4 timers) og at skjermkortet har 256MB dedikert ram. Er usikker på forskjeller utenom specs, men skal poste linker til tester og slikt om jeg finner det. Post gjerne ny info du finner selv også, da jeg leter etter den perfekte bærbare selv. :)

6517459[/snapback]

Det står vel ikke hvilken skjerm det er på den? Og batteritiden på den modellen skal være på cirka 2 timer.
Lenke til kommentar

6517459[/snapback]

Det står vel ikke hvilken skjerm det er på den? Og batteritiden på den modellen skal være på cirka 2 timer.

6517907[/snapback]

Batteritiden er i følge Psdata 4 timer med 8 cellers batteri, som er det maskinen kommer med. Den selges også med 4 cellers batteri, kanskje derfor du har hørt at det er to timer? Oppløsningen på skjermen til F3Ja er mye høyere enn A6Ja sin, men hvordan er kvaliteten på skjermen ellers? En test hadde vært bra...

Lenke til kommentar

Hmm, ser at Komplett sier at batteritiden er på 2,5 timer selv om den også fra dem leveres med 8 cellers batteri. Det er også en bruker som har skrevet på komplett.no at den har litt under 3 timers batteritid. Tror jeg må ta meg en ny prat med Psdata. ;)

Lenke til kommentar
Skjermen på F3Ja er bedre enn på A6Ja, 1680x1050 vs. 1280x800. Siden F3Ja har litt bedre specs generelt, ville jeg gått for denne. Hvis ikke du har bestemt deg for merke, vil jeg anbefale Dell Inspiron 6400 :)

6517900[/snapback]

Har hatt Dell Inspiron 6000 i et år nå, og har ikke hatt annet enn problemer med den. Blant anet en veldig kraftig vifte som gjør den umulig å bruke til studier. Men når den går som den skal er det mye bra der og. Eneste er hvis en skal ha like god prosessor i Inspiron 6400 som i Asus F3Ja, vil dell'en bli vesentlig dyrere! Satser på Asus denne gangen :thumbup:

Endret av Keiko1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har kjøpt asus f3ja

.........funker veldig bra, imponert. ( har vært i mitt eie i ca 1 måned)

trodde maskinen skulle bli varmere men, nei( selv etter mange timer m spill som bf2)

-veldig bra oppløsning på skjermen

batteriet ca 4 timer(9 celler) har ikke prøvd skikkelig, kommer så klart på hva en bruker den til.

-tung..................nei, greier du ikke å bære på 3 pakker smør, så får du drive litt mer fysisk fostring.

- x1600 imponerer meg.(har omega drivers)

MINUS:::::::::::: LYDUTGANG FORAN(liker å koble pc til anlegg)

ER VANT TIL "LYD HJUL" MEN ASUS HAR IKKE SLIK, der blir det "fn" tasten og f11 og f12

-viste ikke at det var med blåtann, positivt

Lenke til kommentar

Kjenner en som fikk en i dag. For å si det mildt var ikke Recovery modus no ASUS burde skryte av. Det tok to timer å få maskinen opp å kjøre.

De har benyttet seg av BATCH med SLEEP.EXE for installasjon av programmer og Win 98 for partisjonshåndtering under installasjon.

Lenke til kommentar
har kjøpt asus f3ja

trodde maskinen skulle bli varmere men, nei( selv etter mange timer m spill som bf2)

6742357[/snapback]

Hvordan er kvaliteten på skjermen, er den glossy eller matt ?

Lenke til kommentar
har kjøpt asus f3ja

6742357[/snapback]

Hvordan er kvaliteten på skjermen, er den glossy eller matt ?

6744953[/snapback]

glossy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...