Gå til innhold

Er dette en funksjon under "kontrollpanel"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på:

I windows XP; hvor finner jeg den funksjonen som sier om noe ikke er som det skal i datamaskinen? Det er en liste, som jeg tror finnes et sted ved en av valgenen i "kontrollpanel". På denne vil det stå røde og grønne symboler alt etter om det er ting som er eller ikke er som det skal i maskinen. Jeg tror det er slik det fungerer. Dersom jeg f.eks skulle ha problem med lydkortet, så vil det på denne listen stå en rød avmerking at noe ikke er som det skal. Håper dette er en bra nok forklaring på forespørselen min!

På forhånd; tusen takk for hjelpen!

Endret av dataaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du sammenblander enhetsbehandleren og sikkerhetskontrollpanelet.

I enhetsbehandleren ser du komponentene maskinen er satt sammen av, i en litste.

Der vil det være utropstegn eller spørsmålstegn hvis det skulle være noe problemer med noen av driverne som datamaskinen kan oppdage.

Denne finner du hvis du høyreklikker på "Min Datamaskin" velger egenskaper, Velger enhetsbehandling fra en av fanene du finner der.

Sikkerhetskontrollpanelet er en funsksjon som jeg tror kom med SP2 til XP.

Der kan du sjekke hvordan det står til med Firewall, Antivirus og slikt så lenge dette er fra microsoft eller støttet av microsoft, eksempel på dette er Norton sine produkter.

Sikkerhetskontrollpanelet finner du i kontrollpanelet.

Det ser ut som et skjold.

Mulig jeg misforstod hva du mente, men her var i hvertfall min tolkning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...