Gå til innhold

Canon 350 D Billedkvalitet


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Canon 350D kit med standard Objektiv som følger med i denne pakken. Bildene ble ikke så skarpe som jeg ønsket meg.

Hva slags objektiv til en grei pris bør jeg kjøpe, når jeg vil ha skarpe portrett-bilder ?

 

Ser at noen anbefaler Canons 50 mm som koster ca 1000,-.

Vil jeg merke stor forskjell (skarpere bilder) i forhold til standard objektivet som følger med i kit-pakken, eller har noen andre objektiv å anbefale.

 

Jeg har også et objektiv 35-70 mm liggende fra min Canon EOS650, er dette objektivet bedre enn standard obj i 350D ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også et objektiv 35-70 mm liggende fra min Canon EOS650, er dette objektivet bedre enn standard obj i 350D ?

6514893[/snapback]

Til det siste; nei. Meget mulig verre.

6514928[/snapback]

Her testet objektivet fra min gamle EOS 500 på 350D (35-80) og nevnte 35-70 fra EOS 650. De var like ræva begge to.

Legger ut to av testbildene med 350D + 35-80 @ f4.0 og f5.6

Ubehandlet og 1:1 utsnitt fra midten av bildet.

 

Canon35-8035f40.jpg

Skummelt :ermm:

 

Canon35-8035f56.jpg

Lenke til kommentar
Jeg vurderer selv 350D med kit-objektiv, så har du noen eksempler som jeg kunne sett på?

6521756[/snapback]

Dette bildet er tatt med det en mkI, ikke mkII. Min 20D er et relativt tidlig eksemplar. Fokus er på gjerdet, og jeg tok flere bilder for å være sikker. Etter å ha tatt disse bildene, fant jeg en svært seriøs samletest for nesten alle normalzoomene på markedet i tyske Colorfoto. Det var selvfølgelig en typisk tysk test, som tar mer hensyn til målbare fakta om skarphet, oppløsning og kontrastegenskaper, enn den tar hensyn til skjønnhet i tegningen. Der fikk mkII stryk på skarphet og kontrastegenskaper. Jeg sammenlignet grafene for å finne ut hva jeg kunne ta meg råd til, og fant ut at Sigmas billige kitzoom til SD10 målte svært godt. Jeg kjente ikke til kompabilitetsproblemene med Sigma på det tidspunktet, men det viste seg å ikke ha problemer med fokus på min 20D. Jeg endte i alle fall opp med noe som tegner ganske skarpt blendet ned til f/6,3. Fortegningen på 18mm er derimot ikke den beste, .... eller langt fra den beste.

post-76334-1153350151_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...