Gå til innhold

DX10 skjermkort eller 7900gt, 7600gs sli med dx10?

dTd

Anbefalte innlegg

Hey!

jeg har solgt min pc og tenkt å kjøpe meg noen nye deler HK, CPU, RAM og nytt skjermkort...

har ca 5000 kr å bruke ca 2000 av de skal til skjermkort, men jeg har noen spørsmål angåendene skjermkortet...

har sett at folk begynner å snakke om dx10 skjermkort, vil de passe på dagens hk som har pci-e og s AM2?

er det mulig å kjøre et dx10 skjermkort med for eks et 7600 gs i sli?

for jeg er usikker på om jeg skal kjøpe meg et 7900 gt eller et 7600 gs og så kjøpe meg et dx10 skjermkort...

jeg har klart meg på et 9800 pro frem til nå( har klokka litt ;) ), så jeg trur jeg vill klare meg med et 7900 gt hvertfall 1 år fremover... vil det være lurere å vente til dx10 kommer eller kjøpe meg 7900gt og heller kjøpe meg dx10 kort om ca 1 år

og btw, skal vente til ca 15 august med å handle deler, for da er jeg hjemme fra ferie

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja du kan kjøre dx10 kort med dagens hk.

nei det er ikke mulig og kjøre sli med 7900/7600 og dx10kort.

hvis du ikke trenger nytt skjermkort nå og føler at ditt 9800pro kan holde noen månder til så kan det være lurt og vente på dx10,kansje også spare noen kroner til og kjøpe et konge-kort når de kommer

Lenke til kommentar

Et 7900gt vil være et kjempe hopp opp fra 9800pro, og vil sikkert duge en stund fremmover. Kommer vel egentlig an på hvilke spill, krav til oppløsning (hvilken skjerm du skal bruke) og hvor mye AA og AF du krever.

DX10 blir visst kun tilgjengelig for Vista, så jeg tror det vil drøye en stund før det blir standarden. Noen spill fra microsoft vil nok i midlertid tidlig kunne utnytte DX10. Men vil tippe at et år med DX9 kort vil gå helt greit :)

Vet ikke hvor god tilgjengeligheten på Core 2 prosessorer blir i august, men sansynligvis fornuftig å ta de med i vurderingene dine.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

vel har allerede solgt mitt 9800pro... samt hk cpu og ram, så jeg har ikke no pc nå... men jeg har tenkt å kjøpe meg en amd 64 3800+ x2, og 1 gig ddr2 minne....

angåendele oppløsning så trur jeg 1280x1024 holder for meg, og kanskje litt aa og af... vill 7900gt holde en stund fremover med det oppsettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...