Gå til innhold

XFX 7800 GS + Settlers 5

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig gått over til Asrock 939 Dual SATA hovedkortet med AMD 146 Opteron 2,0 ghz cpu og skulle teste Settlers 5 igår, men til all forundring fryste spillet etter 5 minutters spilling og skjermen blinket av og på mens skjermkort vifta gikk på maks og etter 3 sekunder restartet maskinen. Dette spillet skal jo egentlig ikke være så veldig krevende (spesielt når den ikke krever mere enn 32 mb skjermkort under system requirements) så jeg skjønner ikke åssen pcen min skulle ha problemer med å kjøre det.. Eneste jeg kan tenke meg er at det er no tull med driverne eller at skjermkortet rett og slett har en fysisk hardware feil..

Skjermkortet er av typen XFX 7800 GS AGP8X og med tanke på at hovedkortet jeg kjører med støtter både PCI-E og AGP kanskje feilen ligger i AGP slotten? Ikke vet jeg, men jeg ble bare meget irritert over feilen og håper noen her vet hva jeg kan gjøre.. har oppdatert og installert siste driveren til skjermkortet og feilen oppstår igjen..

Det var noe spesielt jeg la merke til på starten og under introen til spillet, fargene virket litt dratt utover og flimrete, som om det var no galt med kabelen.. jeg sjekket oppløsningen jeg kjører på (1280 x 1024) samt hertzen (70hz) og har aldri hatt noen problemer med dette skjermkortet før eller under vanlig bruk.. Jeg er ikke en stor gamer, men det siste spillet jeg testet kortet med var CC Generals Zero Hour på maks oppløsning, og kan ikke si jeg opplevde noen feil med oppløsningen da. Spillet fungerte 100% og hakket ikke i det hele tatt..

Om noen her vet hva jeg kan gjøre eller om noen har erfaring med dette problemet hadde jeg satt pris på noen hint/tips om hvordan jeg løser det ;)

Mvh

Pastor Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...