Gå til innhold

Erfaring med OCZ minnekort?

Anbefalte innlegg

Jeg drev akkurat og skulle bestille meg ett par minnekort. Hadde egentlig tenkt og kjøpe meg 2 stk. Sandisk UltraII 1GB kort (SD).

Men så på ukens tilbud hos Netshop, der de har 2GB SD høyhastighetskort (21/15MB) til 395,- per stk.

Er dette kort til å stole på? Har så langt hatt gode erfaringer med Sandisk og Kingston, men har hatt ett Memory Corp kort som har bugga... så jeg er litt skeptisk til ukjente og billige merker...

Noen erfaringer eller meninger om disse kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OCZ er i alle fall 100% kvalitet når det kommer til PSUer og minnebrikker, ser ingen grunn til at disse minnekortene skulle være dårlige. OCZ er definitivt ikke er ukjent og dårlig merke. :)

6514411[/snapback]

Jeg ville aldri i verden kjøpt OCZ minnebrikker til kamera. Minnebrikker til pc og PSU'er er noe helt annet. Kjøp Sandisk, Lexar eller til nøds Kingston. Personlig stoler ikke på andre merker enn Sandisk, og jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er litt skeptisk selv. Har Sandisk, Lexar og Memory Corp fra før, og det ene MC kortet har gått til skogen (men det andre fungerer fint...).

Ser at Netshop har Sandisk ExtremeIII 1GB kort til 529,-, spørs om jeg ikke bestiller meg ett par slike. 130,- ekstra per brikke er ikke akkurat verdens undergang.

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt god erfaring fra minneprodusenter.

Blandt annet Corsair med sine Flash minne penn greier, ganske gode, raske og pålitelige. Så jeg tror nok at OCZ minnebrikker kan være gode.

Kan jo være at de er like store som mange andre i utlandet, bare at i norge har de ikke tatt inn denne sorten minnebrikker.

Lenke til kommentar

Man skal ikke uten å nøle tro at gode ram-produsenter lager gode minnekort. Se på f.eks Twinmos som mange har gode erfaringer med når det gjelder ram. Men av kjente merker, er det definitivt den minnekortprodusenten som har mest problemer, ihvertfall har jeg erfart det etter fire år bak disken i en fotobutikk. Mange her inne som har klaget over dette merket også.

Før jeg blir skutt av Twinmos-tilhengere, må jeg bare få si at dette er min egen, personlige erfaring, samt hva jeg har erfart etter å ha lest diverse tråder her inne (rart hvor touchy enkelte Twinmos-eiere er når jeg har kritisert minnekortet deres, derfor skriver jeg denne avhandlingen :!: )

Lenke til kommentar
Man skal ikke uten å nøle tro at gode ram-produsenter lager gode minnekort. Se på f.eks Twinmos som mange har gode erfaringer med når det gjelder ram. Men av kjente merker, er det definitivt den minnekortprodusenten som har mest problemer, ihvertfall har jeg erfart det etter fire år bak disken i en fotobutikk. Mange her inne som har klaget over dette merket også.

Før jeg blir skutt av Twinmos-tilhengere, må jeg bare få si at dette er min egen, personlige erfaring, samt hva jeg har erfart etter å ha lest diverse tråder her inne (rart hvor touchy enkelte Twinmos-eiere er når jeg har kritisert minnekortet deres, derfor skriver jeg denne avhandlingen :!:  )

6528113[/snapback]

Jeg har akkurat samme erfaringene, og jeg jobber også i fotoforretning.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, så har jeg gode erfaringer med SD kort fra Sandisk, Kingston og Lexar. Ikke så gode med Memory Corp. Twinmos har jeg alltid hørt mye rart om når det gjelder minnekort, så de har jeg styrt unna.

Uansett, jeg kjøpte meg likesågodt både 2 Sandisk ExtremeIII 1GBkort og ett OCZ 2GB kort jeg... :innocent:

Så har jeg iallefall noe jeg vet er kvalitet...og skulle OCZ kortet vandre hen til de evige minnekortmarker så er det ikke økonomisk ruin. Kan bruke det i Ixus'en om ikke noe annet, så får D50'en få Sandisk'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...