look_at_me Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Er på utkikk etter "ny-brukt-bil" og er ganske usikker på valg. Har sett litt på Volvo V50 2 liter diesel med 136 hestekrefter og finner denne som et interresant valg. HAdde før tenkt på MAzda 6 2 liter diesel,men som sagt så er jeg usikker. Bilen skal være diesel og ikke eldre enn 2004 modell Hva synes folket her? Og hva hadde dere valgt? Er volvo v50 en bil som passer norske forhold og veistandard og kan også gjøre godt ifra seg i utlandet (tyskemotorveier)? Eller har dere andre forslag!.. Tar imot alt! Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ville satset på Volvoen, den sluker norske veier som ingenting og spytter ganske godt fra seg på motorveier, ene søskenbarnet mitt hadde en 1.6 V40, og kjører nå en Passat 1.9TDI 4motion. Han skryter kun over Volvoen, og han har hatt noen biler han kan sammenligne mot. Så 136Hk Diesel motoren til Volvo må sparke godt fra seg, har selv hørt skryt, men har ikke fått prøvd el sittet på en med slik motor. I tillegg til at den har en god nok sprek diesel motor, så er den også en meget sikker bil, hva mer kan man ønske seg av en diesel under 150HK? Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Vurderte selv både Volvo V50 1,6D og Mazda 6 diesel da jeg skulle kjöpe ny bil, men jeg endte opp med Ford Focus 1,6 TDCi til slutt. Dette pga utstyr og pris, og nydelige kjöreegenskaper. Nå har jeg bare testa Mazda6 bensin, og den var rimelig bra å kjöre, Volvoen fikk jeg ikke prövekjört, men den kostet uansett 50.000,- mere enn Focusen. Både Mazda og Volvo får gode kritikker, Volvo gir litt mere status enn Mazda, mens sistnevnte igjen gir litt mere plass... Så er spörsmålet hva du foretrekker. Uansett må du prövekjöre bilene för du gjör opp din mening, såfremt du slipper å reise 2500km for å gjöre dette... Jeg kan ikke si at jeg har angret på at jeg valgte Ford Focus så langt, men har bare hadd bilen i vel 14 dager... har kjört ca. 4000km i löpet av den perioden, uten at det har tatt särlig på hverken kropp eller hode. Mvh Raimo Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Har kjørt V50 en del (har ikke en selv), og kan si følgende: Pluss 2 liters dieselen er sprek nok, ikke betydelig sprekere enn Passats 1.9 TDI, men har en litt annen karakter (litt mer turtallsvennlig). Bilen har gode kjøreegenskaper, og høy underholdningsverdi. Minus Ikke mulig å slå av antispinn (typisk volvo...) Bilen er liten! Jeg måler 1.88 på strømpelesten, og følte jeg satt alt for høyt. Setet var ikke mulig å stille lengre ned, og jeg fikk ikke mer enn 2 fingre mellom hodet og taket uten å legge setet ubehagelig langt bak... Var dessuten kun teoretisk mulig å sitte i baksetet bak meg.. Når det gjelder V50, så utgjorde plass at dette ikke var en bil for meg. Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) MinusIkke mulig å slå av antispinn (typisk volvo...) Dette er da ikke helt rett? Oki - har ikke testa dieselen av denne bilen så der skal jeg ikke si nå, men hadde før en '01 mod S40 - mulig å slå av. Samt andre Volvo jeg har kjørt en del: S80 - mulig å så av. V70 - mulig å så av. Nye S40 med T5 motor (samt 2,4) - mulig å slå av.. V50 (oki - samme bil som S40, men med 1,6) - også her mulig å slå av.. Har du testa knappen bak girstanga ved 12V uttaket på nye S40/V50? Edit: Kanskje komme med en mening også Som det allerede er sagt, bilen er ganske god å kjøre - men plassen er ikke den beste... Så er det plass man trenger er nok ikke dette bilen man velger. Når det gjelder dieselen så har jeg ikke fått prøvd denne enda så jeg vet ikke hvordan den er, men personlig kunne jeg godt tenkt meg en V50 T5 AWD (men hadde de levert AWD med dieselmotor så tror jeg de har gjort nå bra Endret 23. juli 2006 av TeMA Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) Har du testa knappen bak girstanga ved 12V uttaket på nye S40/V50? Jeg tror denne knappen kun slår av ESP, ikke antispinn. Endret 24. juli 2006 av TheHead Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Har du testa knappen bak girstanga ved 12V uttaket på nye S40/V50? Jeg tror denne knappen kun slår av ESP, ikke antispinn. 6546669[/snapback] Kan hende, ikke testa så nøye - men på de eldre utgavene slo den i allefall av alt.. mente den gjorde det på de nye også... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Er det ikke sånn at når du bare trykker på knappen, blir ESP og antispinn og slikt redusert? Så må du trykke 5 ganger på den for å slå alt HELT av.. ? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Er det ikke sånn at når du bare trykker på knappen, blir ESP og antispinn og slikt redusert? Så må du trykke 5 ganger på den for å slå alt HELT av.. ? 6605845[/snapback] Nei, knappen slår av DTSC - Dynamic Traction & Stability Control. Altså antispinn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå