Gå til innhold

P4 Hovedkort

ZanZel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg vet så finnes det ikke chipset fra Intel som er for vanlig Pentium4. Du må da over på P4 Xeon. Selv har jeg en P4 maskin, ikke dual seff.

Men må du absolutt ha dual, så for all del gå for AMD! Bare så det er sagt, AMD 760MPX chipset for dual AthlonMP er like stabilt som noe fra Intel! Du må bare passe på å kjøpe AMD sertifisert PSU, CPU kjølere osv. Dessuten tror jeg ett slikt oppsett funker meget bra under Linux...og Windows 2K/XP seff.

Lenke til kommentar

hva er det du skal bruke systemet til? De fleste programmer idag, støtter ikke dual oppsett. Og da tjener ikke du så veldig mye på det. Hvis du driver med heftig programering og slikt trenger man kanskje dual system. Eller at du rett og slett driter penger!

Men hvis du ser litt rundt på internett, så kan singel system nesten være like raskt som dual. som sagt fungerer ikke de fleste progz på et slikt system!

Lenke til kommentar

Er fullt klar over det som har blitt sagt om dual/single cpu, men dette systemet skal brukes til 3d animasjon, videoredigering og andre tunge grafiske programmer. Og jeg har sett litt rundt på nettet, men jeg sliter med å finne HK som støtter dual p4 så dermed tenkte jeg å spørre her! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...