Gå til innhold

Om din sommerjobb!

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd hvor man kan fortelle litt om jobben sin. Mye diskusjon rundt dette i gatekjøkkentråden, men det ble så mye offtopic...

Såh, kan vel lage en liten mal:

Firma:

Om firmaet:

Din jobb/stilling:

Dine arbeidsoppgaver:

Avtaler om lønn m.m.:

Ekstra goder:

Hvor fornøyd er du?

----

Min:

Firma: ISS for IF skadeforsikring

Om firmaet: Firmaet står for det meste av alt IF ikke driver med. Det vil si kantine, rekvisita, postkontor og andre ting som ikke har noe med skadeforsikring å gjøre.

Din jobb/stilling: På det interne postkontoret med flere forskjellige oppgaver/jobber.

Dine arbeidsoppgaver: Sortere intern og ekstern post, gå rundt til hyllene til folk i bygget, lage pakkelapper til større sendinger, pakke diverse ting og tang. Kort og godt postkontoroppgaver.

Hvor lenge jobber du i sommer? 3 uker fordelt på 2 uker jobb, 1 uke fri og en siste uke med jobbing.

Avtaler om lønn, arbeidstid m.m.: Jeg får enten 85kr eller 94kr timen, ikke "avklart" enda. Orker ikke mase om det, er fornøyd uansett. Jobber 37,5timer i uka, ca 8-16.

Arbeidsmiljøet ditt: Vi er for øyeblikket 5-6 på postkontoret, normalt 8-9 stk når det ikke er så stille som i sommer. Vi er en liten gjeng som har det rimelig avslappet og greit, sitter litt for oss selv, tar pauser når vi vil og alt er veldig løst og avslappet.

Ekstra goder: Veldig moderne bygg med avanserte heiser, dører, stoler, pcer, alt. Dette gjør opplevelsen mer behagelig. Gratis frukt og alt av drikke, samt utrolig billig kantine, får en gigiantisk lunsj til 20-30kr.

Hvor fornøyd er du? Veldig fornøyd. Jobber hardt veldig liten del av arbeidstiden, og mye tid går med til avislesing, soling, spising og kaffedrikking. Det beste er at det ikke er noe galt i det, har vi ingenting å gjøre, har vi ingenting å gjøre. Lønnen er grei, arbeidsmiljøet er flott og jobben selv er slækk og deilig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Firma:"

Jobber i kommunen. (derfor "firma")

Min stilling ligger vel under "Eiendomsavdelingen", som igjen ligger under rådmannen i kommunen.

Om kommunen: Ikke vits å skrive noe spesiellt ;p

Din jobb/stilling: (egentlig) Sommervikar / Vaktmestervikar. Men jeg gjør mye rart. Har "hovedbase" på et sykehjem, men jeg som vikar farter litt rundt.

Dine arbeidsoppgaver: hm.. Hvor skal man begynne sier jeg bare ?

Noen eksempler:

-Klippe gress med en fet doning av en traktorgressklipper. (ikke hvilken som helst)

-Har tilsyn på blant annet rådhuset osv. (gjør alt fra å fikse defekt vannfontene til å skifte lysrør på byens bibliotek osv.)

-Enda mer tilsyn; da leser jeg av forsjellige målinger. Blant annet forbruk av både fjernvarme og strøm.

-Sitter litt i resepsjonen/sentralbordet, da både resepsjonisten og lærlingen er på ferie nå. (På sykehjemmet)

-Ellers er jeg på "huset" (Sykehjemmet) og det dukker alltids opp noen som maser om ditten og datten som må gjøres da.

(gidder ikke/orker ikke liste opp stort mer. men allsidig som sagt!)

Hvor lenge jobber du i sommer? Jeg jobber 7 uker og 2 dager!

Avtaler om lønn m.m.:

Står bare oppført årslønn på 182 000 før skatt.

Mao, jeg tjener ca. 93,3333333 kr/t.

Arbeidsmiljøet ditt: Knall! Hvertfall de folkene jeg omgås mest om dagen (tenker da mest på sykehjemmet jeg er på.. Og da ansatte og ikke beboere ;P)

Folka på rådhuset klarer jeg meg foruten. De er litt "høyt" oppe fordi de jobber på et rådhus liksom. Trives kjempegodt på jobben. Trivlige folk både ved lunsjen og "helgekaffen" på kontoret fredag mot slutten av dagen.

Men, jeg sitter ved virksomhetsleder, resepsjonistene og avdelingslederene

ved lunsjbordet i kantina, og treffer/snakker mest med de. Men har ikke noe spess

å si mot resten eller.

Ekstra goder:

Surfe på HW da jeg passer på tlf/sitter på sentralbordet.

Fri tilgang på verksted med mye utstyr om jeg trenger det.

Hvor fornøyd er du?

På en skala fra 1 - 10 ligger jeg lett på en 10'er.

(om man ser bort ifra at man bruker deler av dagen på jobb, at man må legge seg tidlig og stå opp tidlig osv.)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Firma: Statoil Dombås

Om firmaet: En bensinstasjon, de fleste vet hva det er ;)

Din jobb/stilling: Gressklipping :)

Dine arbeidsoppgaver: Klippe plen, og luke ugress... :)

Avtaler om lønn m.m.: 200 kr per gang, tar ca. en time.

Ekstra goder: ingenting

Arbeidsmiljøet ditt: er bare meg som jobber ute, men det er jo alltid morsomt å jage folk som sitter på plena med en gressklipper... :)

Hvor fornøyd er du? godt betalt, er ikke så ofte, men trenger egentlig ikke mere penger... ;)

Lenke til kommentar

Firma:

Coop Obs

Om firmaet:

Matvarebutikk med alt, ALT du trenger.

Din jobb/stilling:

Jeg sitter i kassen.

Dine arbeidsoppgaver:

Stortsett bare sitte i kassen.

Avtaler om lønn m.m.:

107.98

Ekstra goder:

Jobber jeg til closing er det gratis bakevarer/brød for ansatte.

Hvor fornøyd er du?

Kjempe fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Firma:

Coop Obs

Om firmaet:

Matvarebutikk med alt, ALT du trenger.

Din jobb/stilling:

Jeg sitter i kassen.

Dine arbeidsoppgaver:

Stortsett bare sitte i kassen.

Avtaler om lønn m.m.:

107.98

Ekstra goder:

Jobber jeg til closing er det gratis bakevarer/brød for ansatte.

Hvor fornøyd er du?

Kjempe fornøyd jeg.

6516257[/snapback]

Så du trives med det håpløse 50-tallshierarkiet i Obs! ? Godt gjort. Makan til elendig personalbehandling skal man lete lenge etter (snakker ut fra Obs! Trondheim, men er nok stort sett likt resten av landet også).

Lenke til kommentar

Firma: Veit ikke

Om firmaet: Veit ikke

Din jobb/stilling: Barnevakt i en leir

Dine arbeidsoppgaver:Passe på unger

Avtaler om lønn m.m.:3000kr for tre dager

Ekstra goder:kveldtillegg

Hvor fornøyd er du? Har ikke jobbet enda, men blir garanert FORNØYD :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Firma: Hydro Aluminium Karmøy

Din jobb/stilling: Jeg jobber i kai og transport avdelingen

Dine arbeidsoppgaver: Laste/losse båter, kjøre råmateriale opp til fabrikken fra kaien og kjøre ferdige produkter ned til kaien.

Avtaler om lønn m.m.: 20500 kr per mnd før skatt. som gir ca 140 kr pr time

Ekstra goder: Gratis truckfører bevis. Mange muligheter til å jobbe overtid med GOD lønn.Sikkret sommerjobb så lenge jeg vil ha (dvs. så lenge jeg studerer).

Hvor fornøyd er du? På en skala fra 1 til 10 så får denne jobben en sterk 10er

Endret av rapt0r
Lenke til kommentar

Firma: Norges Handelshøyskole

Om firmaet: Det er en høyskole for handel, økonomi og sånt (Dooh!)

Din jobb/stilling: Postmann!

Dine arbeidsoppgaver: Ta imot, sortere, levere og sende intern- og eksternpost

Avtaler om lønn m.m.: 111,20kr/t

Ekstra goder: Hmm.. Får lese masse aviser om morgenen, og så er det masse dødtid så jeg sitte her på forumet og svare på tråder som denne! :w00t:

Hvor fornøyd er du?

Kjempefornøyd!

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Firma:

Hygienisk vask og rens AS

Om firmaet:

Vasker sengetøy, etc. for hoteller, båter og industri.

Din jobb/stilling:

Sommervikar.

Dine arbeidsoppgaver:

Sortere skittent sengetøy ved samlebånd.

Avtaler om lønn m.m.:

71kr timen. 5kr for kveld/helg. 3kr i smusstillegg.

Ekstra goder:

Gratis kaffe.

Hvor fornøyd er du?

Dårlig. Utrolig kjedelig og ensformig jobb, med få sjanser til pauser utenom lunsjen.

Men sånn går det når man venter til juli med å søke sommerjobb. :hrm:

Endret av 3lw00d
Lenke til kommentar

Firma: Øksnes Bil & Maskin AS

Om firmaet: Firmaet er et Bil Verkste som egentlig holder på med alt mulig slags Kjøretøy.

Din jobb/stilling: Bil Mekaniker

Dine arbeidsoppgaver: Hjelpe Kunder med bilene sine, gjøre arbeid som står på Arbeids Tavla for dagene

Avtaler om lønn m.m.: 184kr timen

Ekstra goder: Jobber med min egen bil på ettermiddagen

Hvor fornøyd er du?er stor fornøyd. kunne ikke hatt bedre jobb, er lei alle Register skiftene men detr er nødt til og gjøres

Lenke til kommentar
184kr timen er intet annet enn imponerende. Er dette bare en sommerjobb?

6519951[/snapback]

ja, er nok det. er alene på verkstedet, men når kollegaene kommer tilbake så får jeg vanlig lønn igjen, pluss at jeg får 500 kr ekstra hver måned for og holde styr på utlån av verktøy,holde orden på verktøy og holde datamaskinene oppdatert osv!

Endret av mb_zzz
Lenke til kommentar

I år er jeg i statene, men skulle egentlig jobbet på Diplom-Is, som jeg gjorde i fjor:

Firma:

Diplom-Is, avd. Lillesand

Om firmaet:

Største aktør innenfor iskrem og frosne desserter i Norge. Ekspolosiv omsetning om sommeren. Virkelig en sesongbedrift.

Din jobb/stilling:

Salgssjåfør. I praksis vil det si distribusjonskjøring.

Dine arbeidsoppgaver:

Komme på jobb 07.30 om morran. Dagen begynner med å hente papirene for dagens oppdrag. På en stille dag kan det være 5 oppdrag, på en travel dag nærmere 20. Så henter jeg bilen, gjør en kjapp daglig sjekk, og kjører frem til lastedøra. Der er gutta på lageret ferdig med "kurvene", som løftes inn i bilen med truck. Når bilen er ferdig lastet kjører jeg vekk igjen slik at nestemann kan laste.

Går så opp på sjåførkontoret, prater litt med de andre karene, og sjekker om det er noe spesielt på noen av leveringene. Tenker gjennom en plan for hvor jeg vil kjøre. Det involverer å tenke på når kunder åpner/stenger, hvor de ligger, når det er kjøreforbud i gågater, om de er store leveranser som bør leveres tidlig, og geografisk plassering for å være effektiv. Lager også et lite kart som viser meg hvor på bilen de forskjellige leveransene er pakket. Kaffe og en is blir det så klart plass til.

Så er det ut på veien. Går fra leveranse til leveranse. På hvert sted går leveringen ut på å plukke isen fra bilen, få den inn i butikken, og ned i diskene. Må såklart også rydde opp etter meg, plast og papp må bort. Diskene skal også se fine ut, og trenger ofte en kjapp opprydning. Får signert papirene, og forlater stedet igjen. De minste leveransene kan være så små som 3-4 kolli, mens største jeg husker å ha hatt var vel nesten 170 kolli til en stor butikk.

Så er det å fylle diesel og kjøre tilbake på lageret, tømme bilen for tomme kurver, levere papirene til kontoret, og kjøre bilen på plass og sette den på strøm. Så er det hjem for dagen.

Arbeidstid hver dag fra 07.30 til alt fra 12.00 til 18-19 tida.

Avtaler om lønn m.m.:

130kr/t vanligvis, +50% på ettermiddager og helger, og +100% lørdag ettermiddag og hele søndag. Fikk også sponset C1-lappen.

Ekstra goder:

Får spise masse is når jeg er på lageret, kjøre lastebil og kose meg masse.

Hvor fornøyd er du?

Superfornøyd. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne være der i år også, men det lot seg ikke gjøre pga utdanning i utlandet. En svært variert og fleksibel arbeidsdag. Også utrolig gøy å komme med isbilen når barna på campingplasser osv har gledet seg til det kom påfyll i disken, og gladelig hjelper deg med å bære.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...