Iris_L Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Okey ta en titt på denne koden: <? /* Sindre har bursdag 11-28 (altså 28.november) Ola har bursdag 12-12 (altså 12.desember) Per har bursdag 1-1 (altså 1.januar) Scriptet puttes inn der du ønsker å skrive ut gratulasjonen. */ //legg inn bursdagene på denne formen MM-DD, i samme rekkefølge som $navn $dag = array("11-28", "12-12", "1-1"); //Her legger du inn navnet på den som har bursdag i samme rekkefølge som $dag $navn = array("Sindre", "Ola", "Per"); $today=date("m-d"); $antall = count($dag); for ($k=0;$k<$antall;$k++) { if(strcasecmp($dag[$k],$today)==0) { echo "<p>Gratulerer med dagen $navn[$k]!</p>"; } } ?> La oss si at jeg setter opp dette på siden min, og jeg vil ha det slik at brukere selv kan taste inn sin fødselsdag slik at jeg ikke trenger å endre på det hele tiden. Er det noen som kan lage noe slikt om det ikke finnes fra før av? Og kan dere forklare meg hvordan jeg skal sette det opp (Eventeullt i databasen) Lenke til kommentar
joa92 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Er det hjelp til å lage ett slikt script du vil ha? Isofall, vist de er de du vill so skal jeg ivertfall prøve å hjelpe dei! Edit: De jeg lag virka ikke skal prøve videre men er litt usikker på om jeg greier det! Husk Google er din beste venn . Endret 18. juli 2006 av joa92 Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Er det hjelp til å lage ett slikt script du vil ha?Isofall, vist de er de du vill so skal jeg ivertfall prøve å hjelpe dei! 6513771[/snapback] Ja, det er hjelp jeg trenger Holder på å prøve å lære php nå, men jeg kan ike mye, så jeg trenger nokk en del hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå