Gå til innhold

HW-Lan 06: reise med pc på toget

Doier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ska vi se...

først, ta natt-toget. skaff en lugar du kan sove i. om du har nok penger, skaff en 2manns lugar, og betal for begge sengene selv. da har kun du tilgang til lugaren, og du kan stappe utstyret ditt der uten frykt for tyveri.

videre, ha minst mulig kolli, og hold dem lett. å ta med en svær CRT er garantert en dårlig ide. ta med en LCD, om så du må låne den fra noen andre. ta i bruk bæreutstyr til pc og skjerm, for å gjøre jobben lettere for deg. Sånne ting som det her burde gjøre susen.

og så, stapp alt annet du trenger i en stor bag, helst med diverse artikler for å opprettholde et nogenlunde normalt hygiene på partyet. dermed skal du ha 3 kolli til sammen. bag til ryggen, pc i en hånd, skjerm i den andre. jeg anbefaler å ta med en lett pc, ikke et fulltower med vapochill, 2 PSUer, 8 disker og mer til. det skal tross alt være lett nok til å bære med en hånd. penger, biletter mm burde du ha på deg til enhver tid, i en innerlomme med glidelås. alt det utstyret kommer til å gjøre deg til et tregt og attraktivt mål for lommetyver, så du burde være på vakt. baklommene er ikke en god plass å legge lommeboken med bilettene og kortene dine når du har begge hendene i bruk og mangfoldige kilo på rygg. husk på at tyven kan løpe, men ikke du. for da blir pcen stående igjen bak deg...

sist, skaff taxi til og fra toget. eller skaff transport fra gode venner om du har den muligheten. kollektiv transport med mangfoldige tusen kroner i datautstyr er ikke noe sjakktrekk.

det er vel det jeg kan gi av anbefalinger, tror jeg. ellers kan jeg bare si at det er en god ide å sjekke pcen innvendig, og skru alt godt fast. vet aldri hvor mye risting det blir på turen.

Lenke til kommentar

Om du må ha med en CRT skjerm, så finnes det små og sammenleggbare traller å få kjøpt. Disse klarer i overkant av 100 kilo. Har selv transportert en 90-kilos tv på en slik enkel billig og sammeleggbar tralle.

Clas Ohlsson har flere typer du kan bestille online.

PS: Husk en rull med kraftig teip...tro meg, med teip kan du feste det mest til tralla.

Endret av TheOnly
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...