Gå til innhold

Kan noen lage et prog som slår sammen snareveier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke umulig dette, men kanskje er det bedre å erstatte mappestrukturen ved å benytte et origaniseringsprogram for de filer du har i disse mappene (MediaMonkey, Winamp, ect. for eksempelvis MP3-filer og multimediafiler), mens en kan anvende Google Desktop Search, Yahoo Desktop Search eller MSN Desktop Toolbar for generelle tekstfiler og liknende (eller rett og slett bruke den gamle, gode søkefunksjonen interigert i de fleste operativsystem).

Dersom du benytter NTFS, kan du jo også muligens ta en titt på NTFS Junction Points.

Lenke til kommentar

Hei!

Her er et lite program jeg snekret sammen ganske kjapt (så ikke forvent for mye!).

Last ned

Det fungere som følger:

Legg til mapper ved å trykke "Ny mappe" øverst.

Fjern mapper ved å trykke "Fjern valt" øverst.

Trykk på "Oppdater" for å liste opp alle filer i mappene (undermapper blir ikke gjennomsøkt).

Mappelisten blir lagret i en .txt-fil i samme mappe som programmet.

Du kan kjøre valgt fil og åpne mappen filen ligger i ved å trykke henholdsvis "Køyr" og "Opne mappe" nederst.

Jeg har ikke lagt inn noen som helst feilfinningsfunksjoner, så hvis en feil forekommer vil programmet enten avslutte seg selv, eller fortsette - men da trolig noe merkelig.

Hvis du har spørsmål, bare si fra.

EDIT1: Beklager at det er en stor "i" i filnavnet, jeg orket bare ikke å endre det... Ikke noe stort problem...

EDIT2: Du må ha .Net-rammeverket (2.0) installert for å kunne kjøre programmet. Finn dette ved å google på "download .net framework 2" eller lignende, så kommer det opp en Microsoft-side med nedlastingsmuligheter.

Degeim

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Ok, programmet er nå oppdatert.

Ved oppdatering (som skjer automatisk ved oppstart) vil programmet nå tenkte seg om (søke etter undermapper) i noen sekunder (varigheten på denne ventetiden varierer, alt etter hvor god maskinen din er, og hvor mange undermapper det er) før ting begynner å skje. Da vil det kanskje se ut som om programmet "ikke svarer", men det er altså fordi det arbeider intenst.

Last det ned fra min forrige post.

Degeim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...