nilsso Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 noen som kan en command i python som slår av pc'en din ? med en command eller ligende la oss ta en eks. som i ms-dos shutdown -s -t 817 -c "nå blir din pc slått av innen 1337 sekunder" er dette mulig i python? eller noe lignende? (leter også etter en command som slår av pc'en ) Lenke til kommentar
areffhaug Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 noen som kan en command i python som slår av pc'en din ? med en command eller ligende la oss ta en eks. som i ms-dos shutdown -s -t 817 -c "nå blir din pc slått av innen 1337 sekunder" er dette mulig i python? eller noe lignende? (leter også etter en command som slår av pc'en ) 6513047[/snapback] Nei, det er ikke mulig i ren Python. Du kan jo selvfølgelig bruke os.system("shutdown ..."), men det forutsetter at du har privilegier til å gjøre det. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 nei, dette funka ikke :S kan du gi meg et eksempel? jeg tror ikke jeg skjønte det helt :S et eks. hadde vært greit Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 la oss ta en eks. som i ms-dos shutdown -s -t 817 -c "nå blir din pc slått av innen 1337 sekunder" Det er ikke MS-DOS, det er Windows NT (XP). Lenke til kommentar
areffhaug Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 nei, dette funka ikke :S kan du gi meg et eksempel? jeg tror ikke jeg skjønte det helt :S et eks. hadde vært greit 6513540[/snapback] Det som også er veldig greit når man ber om hjelp er å inkludere det man har forsøkt, slik at den som eventuelt hjelper deg har mulighet til å se hva du driver med. import os os.system("shutdown -s -t 817 -c 'nå blir din pc slått av innen 1337 sekunder'") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå