Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger ny nettleverandør enn tele2

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg virkelig hjelp fra dere.

Jeg har hatt masse problemer med tele2 kundeservice, og har sagt til dem at hvis de ikke behandler meg skikkelig så skal jeg si opp internett abonnementet hos dem. Og de tar meg fortsatt ikke seriøs.

Jeg sliter med å si opp mobil abonnementet hos dem, selv om bindingstiden er over for lenge siden. De sier de setter meg over til oppsigelsesavd. og der tar noen opp telefonen og ingen svarer. Så plutselig kommer pipe-lyden. røret er lagt på. Samme episode skjer to ganger.

Nå er det vel på tide at jeg finner meg en annen internett leverandør som er billig og stabil.

Jeg har sett på noen priser hos telenor, nextgentel og canaldigital men jeg mener at det er litt for dyrt. Siden jeg snart skal flytte ut og foreldrene mine har ikke bruk for mer enn 1,5 Mbit/s nedlastning. Derfor er ikke sandefjord bredbånd aktuelt for meg, siden de tilbyr kun 6 Mbit/s selv om jeg bor i sandefjord. :no:

Så jeg håper dere vil hjelpe meg med å finne bra internettleverandør for meg, som tar kundene sin seriøse.

Takk på forhånd.

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har selv freewave og er kjempefornøyd med dem.

Svært god kunnskap på kundservice, ihvertfall de jeg har snakket med.

Tre ulemper:

1 -Det er veldig dyrt å snakke med kundeservice, selv om det normalt gjøres sjelden. Men de ringer gjerne tilbake, og da blir det billigere.

2 -Epostadressen er en .cc adresse ([email protected]). Ikke alle godtar slike adresser, bla. kan man ikke sette my display name i messenger og det er fortsatt enkelte firmaer som ikke kan motta mail fra .cc adresser.

fikses fortløpende, men allikevel

3 -De er strenge med å blokkere sending av programfiler og lignende.

Blokkerer derfor alle exe filer og lignende som sendes pr mail.

Men alt i alt er de veldig stabile, har aldri nedtid, veldig billige og veldig raske.

Ble guidet gjennom hele oppsettet første gang, satt i telefonen ca 20 minutter så virket alt som det skulle.

Lenke til kommentar

VenteloBluecom går aktivt ut og sier at de skal ha Norges beste kunderservice

Spør dere meg så har de nok det.

Jeg har vært å besøkt de og det er utrolig stor fokus på god kundebehandling.(der står du nok ikke lengre i telefonkø enn du vill gjort hos svigemor di :yes: )

Trur ikke prisen er så aller verst heller.

Ventelo Bluecom - priser

Lenke til kommentar

Spør du meg så er det en sannhet med modifikasjoner. Jeg søkte nå etter "Tele2" fordi jeg vurderer å byte fra Bluecom til Tele 2 etter fire år som kunde hos førstnevnte da jeg ramlet over denne tråden..

Når du først kommer gjennom til kundeservice så yter de virkelig god service. Ikke noe spørsmål er for dumt og de man snakker med er utrolig høflige og kan sakene sine. Derimot må man vente lenge i kø for å komme gjennom. Jeg vet ikke hva dere er vant til, men jeg syns 20 minutter er vel i overkant. Prøvde å ringe de så sent som forrige mandag da jeg ikke kom meg på nett, og da var det 36 minutter med to elendige Topp 20 låter på repeat i røret før jeg kom gjennom.

Men rett skal være rett, når du først kommer gjennom så kan du banne på at alt vil være i orden når du legger på.

Over til trådstarter, har du dårlige erfaringer med Tele 2? Jeg tenkte å bytte fra Ventelo Bluecom til Tele 2 fordi de var litt billigere på 3mbit linje.. Men hvis kundeservicen der er helt på trynet så foretrekker jeg "tryggheten" ved å bli tatt på alvor av de på supporten hos Bluecom.

Lenke til kommentar

Det er mye ventetid hos tele2 også, maks 10 min.

Men når du kommer deg gjennom så blir du videresendt til en annen fyr.

Så da blir det mer venting.

F.eks jeg prøvde å si opp telefon abonnementet for moren min siden hun hadde vært ute og reist kunne hun da ikke snakke med de folka.

Selv om jeg hadde fått retten av min mor til å si opp abonnementet.

Det som jeg syns var litt rart var at jeg bestilte abonnementet i hennes navn. Da reagerte de ikke på det, men da jeg prøvde å si opp abonnementet måtte jeg svare på en hel del spørsmål. Etter at jeg har oppgitt både kundenr, tlfnr, navn, adrs og liknende.

Sa de at moren min måtte ringe. Jeg svarte at hun var i utlandet kunne ikke ringte, og om jeg kunne bare si opp abonnementet for henne.

Men nei da, det kunne jeg ikke, og de sa at jeg maste for mye :no:

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar
Nå trenger jeg virkelig hjelp fra dere.

Jeg har hatt masse problemer med tele2 kundeservice, og har sagt til dem at hvis de ikke behandler meg skikkelig så skal jeg si opp internett abonnementet hos dem. Og de tar meg fortsatt ikke seriøs.

Jeg sliter med å si opp mobil abonnementet hos dem, selv om bindingstiden er over for lenge siden. De sier de setter meg over til oppsigelsesavd. og der tar noen opp telefonen og ingen svarer. Så plutselig kommer pipe-lyden. røret er lagt på. Samme episode skjer to ganger.

Nå er det vel på tide at jeg finner meg en annen internett leverandør som er billig og stabil.

Jeg har sett på noen priser hos telenor, nextgentel og canaldigital men jeg mener at det er litt for dyrt. Siden jeg snart skal flytte ut og foreldrene mine har ikke bruk for mer enn 1,5 Mbit/s nedlastning. Derfor er ikke sandefjord bredbånd aktuelt for meg, siden de tilbyr kun 6 Mbit/s selv om jeg bor i sandefjord. :no:

Så jeg håper dere vil hjelpe meg med å finne bra internettleverandør for meg, som tar kundene sin seriøse.

Takk på forhånd.

6512982[/snapback]

Hvis du snart skal flytte ut så er det lurt og få bredbånd hos MTU Link for de har ingen bindingstid.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Xtrail: takk for tipset, jeg skal se nærmere på det, men jeg syns prisen er litt for dyrt.

Bindingstid er ikke et problem, siden foreldrene mine bruker også nettet til surfing.

Derfor skal de selvfølgelig ha nettet også etter at jeg har flytta ut da.

Lenke til kommentar
litt ot, men siden de er nevnt her, noen som vet hva slags routing DirectConnect har?

6594616[/snapback]

Vet ikke helt hva du tenker på, de har ikke telenor routing.

De har veldig god ping mot europeiske servere. Har heller ikke hatt noen problemer med amerikanske servere, helt akseptabel ping.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
litt ot, men siden de er nevnt her, noen som vet hva slags routing DirectConnect har?

6594616[/snapback]

De har veldig god ping mot europeiske servere. Har heller ikke hatt noen problemer med amerikanske servere, helt akseptabel ping.

6594710[/snapback]

Hvis du mener hvordan linjen til Direct Connect er konfigurert så er dette.

RFC 1483 encap=LLC vci/vpi=8.35

Dette er nok det samme som Tele2

De fleste vil velge å kjøre en rein DSL-bridge og kanskje sette opp en ruter bak som firewall el likn.

Det er også blitt mere vanlig å konfigurere om DSL-modemet til "Routed Ethernet" slik at dette også håndterer en Routing med NAT.

Lenke til kommentar

6594616[/snapback]

6594710[/snapback]

ja, jeg tenkte på pingtider innen Europa ja - sammenlignet med f.eks BlueCom og Telenor :)

om noen av dere har DC og kunne sjekket noen ipr for meg så kan jeg sende en pm

sabohn, jeg kan omtrent intet teknisk angående routing ol., men takk uansett :)

ontopic: personlig har jeg grei erfaring med BlueCom, skal dog sies at jeg aldri har ringt dem siden jeg ikke har trengt det, og slik jeg forstod det så er det dine foreldre du leter etter internett linje for? isåfall så tror jeg BlueCom vil være et greit valg, og de er vel ikke så gærne på priser heller, uten at jeg har sjekket det i det siste.

Endret av DaChronix
Lenke til kommentar

Jeg har vært å besøkt de og det er utrolig stor fokus på god kundebehandling.(der står du nok ikke lengre i telefonkø enn du vill gjort hos svigemor di  :yes:  )

Trur ikke prisen er så aller verst heller.

Ventelo Bluecom - priser

6573192[/snapback]

Nei nå må du slutte...Beste kundeservice er noe av det tåpeligste jeg har hørt noen si at Ventelo BC har...Sitter nå på vent hos de og nå har det gått 36 min 44 sek...Fikk en sms på mobilen at hvis jeg ikke betalte regningen innen 3 august så ville de stenge...Fakturaen ble betalt 1.7 som var forfallsdatoen og alt er registrert....Nei hva du enn gjør ikke ta Ventelo BC...Har blitt en masse rot der etter at Ventelo kom inn i bildet...Jeg er på vei bort derfra men det er jo 3 måneders oppsigelse og bare det er jo helt på trynet....

edit...tok 55 minutter før jeg fikk svar..helt på trynet må jeg si...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

6594616[/snapback]

6594710[/snapback]

ja, jeg tenkte på pingtider innen Europa ja - sammenlignet med f.eks BlueCom og Telenor :)

om noen av dere har DC og kunne sjekket noen ipr for meg så kan jeg sende en pm

Send meg en pm med ip'er. Så skal jeg pinge dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...