Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere Turbo\kompressor på 1.8L vw Passat

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurte litt på om det er mye arbeid og ettermontere turbo eller kompressor på en 1.8l vw motor?

Vet jo at det finnes en 1.8l variant med turbo, så lurer jo litt på om det er mye som er forskjellig fra den jeg har til den med turbo?

Hva må gjøres for og kunne montere turboen på?

Har også hørt at det er enklere og montere kompressor på, stemmer det?

Bilen jeg har er en vw Passat 1.8l syncro 99mod

Grunnen til at jeg ønsker enten turbo eller kompressor er jo seff mere guffe, men også et lite håp om billigere i drift...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bygge om til turbo koster deg såpass mye i deler og arbeid at det ikke lønner seg med mindre du har planer om å dra den helt ut og satse på 300hk+, men da blir det dyrt uansett . Ombyggingen må godkjennes og du må betale avgift av effektøkningne, fra 125hk 1,8 til f.eks 150hk 1,8T som passat kom med orginalt.

Lenke til kommentar
ellerså kan du putte inn en annen større motor bare. kjøp en motor fra en bilopphugger:) mye billigere og du slipper tanken på at trimming sliter på bilen

6525236[/snapback]

Så om du beholder bilen din original, men bytter ut motoren med en som er større/har mer effekt, så sliter ikke det på bilen? Det sliter ikke på motoren nei, men resten av bilen vil fortsatt bli "slitt". Bremser, understell, drivverk++

Lenke til kommentar
ellerså kan du putte inn en annen større motor bare. kjøp en motor fra en bilopphugger:) mye billigere og du slipper tanken på at trimming sliter på bilen

6525236[/snapback]

Så om du beholder bilen din original, men bytter ut motoren med en som er større/har mer effekt, så sliter ikke det på bilen? Det sliter ikke på motoren nei, men resten av bilen vil fortsatt bli "slitt". Bremser, understell, drivverk++

6525280[/snapback]

Ikke noe problem å skifte fra 125 til 150 hk da... Skifter du motoren i en FWD bil så følger nok girkasse/diff med motoren du kjøper, så monterer du alt sammen. Ring VW og hør om bremsene er større/bedre på turboversjonen.

Lenke til kommentar

Nå har jo jeg 4WD så regner med at den er mye vanskeligere og finn, med 1.8T..

Men spørmålet mitt var jo egentlig om de var mye arbeid og ettermontere turbo på denne 1.8 motoren som også selges med turbo..

Tenkte kansje at motoren masseprodusertes som 1.8, og det var bare noen små forandringer som måtte til for og sette inn turboen..

Lenke til kommentar

det som kremt sier så er det forskjellig kompresjon på de to motorene (i følge ETKA)

så hvis du vill etter monterer en turbo på denne motoren,

så må du senke kompresjonen, bygge om bremsene+++

det jeg vil anbefale deg er enten: finne deg en bil på et huggeri som er komplett, og få en avtale på pris på alt av det du trenger,

- motor med komplett lednings nett,

(ja hele lednings nettet ikke bare motor ledningsnett)

- komplette bremser og understell

- instrument panel (ja du vil trenge det)

- bensintank, pumpe, rør, (altså komplett bensin system)

- og alt annent som er i motor rom

eller så gjør du det på den måten som jeg vil anbefale.

selg bilen og kjøp en bil med turbo.

(en liten anbefaling 1,9tdi ganske sprek motor det ja)

men hvis du bestemmer deg for og bytte motor så ønsker jeg deg lykke til og har et lite

tips til deg : ver sikker på att du ikke trenger bilen på en mnd eller 2 for et motor bytte

kan ta lang tid. det vet jeg av egen erfaring

Lykke til hva enn du bestemmer deg for og gjøre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...