Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tap av pakker - God overvåkningsprogramvare?

Anbefalte innlegg

Av og til opplever jeg tap av pakker (TCP/IP protokollen). Eller kanskje det er mer riktig å kalled det "lagging".

Uansett så ligger jo problemet enten i at PC'en ikke "henger med i svingene", eller at internettforbindelsen ett eller annet sted på veien mister pakker.

Jeg vet om traceroute programvare og sånt noe. Det jeg faktisk lurer på er:

Finnes det en måte å overvåke trafikken på (helst brukervennlig), som kan fortelle meg i sanntid om jeg enten taper pakker, eller om jeg i noen millisekund måtte være helt frakoblet min ISP (siden det kunne være et alternativ) ?

ISP'en som jeg benytter er Nextgentel.no. Mitt inntrykk er at forbindelsen ihvertfall har god hastighet. Angående stabilitet så er forbindelsen normalt oppe, men må ta forbehold om å ikke kunne uttale meg om stabilitet i forhold til det jeg spør om i dette innlegget.

Håper på noen nyttige programvareverktøy, og gode råd på veien. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å bruke Wireshark. Det er en nettverk "sniffer" den ser alle pakkene som går inn og ut av PC'en din. Kan være litt vanskelig å skjønne hvis du ikke vet hva de forskjellige protokollene er men du trenger bare å se etter pakker som blir sendt på nytt igjen.

Wireshark kan lastes ned herfra: http://www.wireshark.org/download/win32/wi...etup-0.99.2.exe

Det er også en podcast som forklarer hvordan den kan brukes på siden: http://www.wireshark.org/

Wireshark klarer ikke å fortelle deg når du mister forbindelsen.

Håper dette hjelper deg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...