nomore Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Eg vil bare påpeke en ting, før eg får testet med et annet oppsett, at Panda versjonen eg brukte her er ClientShield, dvs bedriftsutgaven. Etter å ha sjekket litt med Panda Norge viser det seg at eg har deaktivert(kun på min) deler av min sanntidsbeskyttelse mot virus(eg utvikler en del, og da eg ofte har problemer med at verktøy eg bruker blir oppdaget som virus, har eg endret litt på oppsettet). I kveld skal eg teste hjemme. Der er alt av oppsett(IE, Opera og Windows) helt likt, bortsett fra at der kjører eg Panda Antivirus for privatbrukere. Kommer tilbake med en test da. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Slik har fungerer EICAR testviruset hjemme med Opera, IE og Panda Antivirus 2006: 1. Går inn på siden 2. Klikker på last ned linken 3. Panda bryter inn rett før spørsmålet om hva eg vil gjøre, om at det var et virus Mao, den testen eg gjorde tidligere var på et oppsett som tillot at virus kom via filer eg valgte å laste ned. Og skal man først herse en nettleser vil eg påpeke her at IE ikke gjorde som eg hadde satt opp, men valgte å gjøre som den ville tross mitt oppsett. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg refererer også til svar jeg har fått direkte fra operautviklerne selv der de svarte tydelig at antiviruset IKKE ville skanne filer automatisk når de ble lastet ned med opera. 6566495[/snapback] Opera har ingenting med hvordan antivirusprogrammet fungerer! Her må du ha lest Operas svar heilt feil eller så må du ha formulert spørsmålet på en uforståelig måte. I et av skjermbildene som skal forklare dette så leser man at filer blir skannet når:-Create (Men det blir den vel ikke før hele er lastet ned?) -Open (Igjen, filen må vel være lastet ned før den kan åpnes?) -Move (Den blir jo ikke flyttet mellom kataloger, og det omfanger vel heller ikke når det brennes en kopi av filen på en cd siden filen da heller ikke flyttes?) -Copy (Heller ikke kopiert blir den) -Run (Den blir heller ikke kjørt) 6566495[/snapback] I Opera blir fila opprettet i det øyeblikk du trykker på linken. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Open = Lage backup i backup-programmer eller brenne via brenneprogram. Open betyr rett og slett "lese". Copy = Sikkert ved bruk av filsystemmetoder for kopiere data. Dette er nok hva som skjer når du velger "kopier" i utforsker. I det Opera sier "get http://hw.no/index.php" til hw.no sin webserver og får svar i form av HTML-kode blir det opprettet en fil i Operas cache mappe med koden og det øyeblikket blir også denne koden scannet av AV-programmet. Alt som opera henter til seg utenom metadata blir så vidt jeg vet lagret i cachemappen og dermed også scannet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Da har vi vel fått avklart det meste. Skal teste ut opera på pcen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå