VP Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Er det mulig å sette opp et nettverk mellom to PC'er via internett, slik at disse pc'ene ikke trenger å være koblet sammen i et LAN? I såfall, kan noen gi eller henvise meg til intruksjoner som viser hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Er det mulig å sette opp et nettverk mellom to PC'er via internett, slik at disse pc'ene ikke trenger å være koblet sammen i et LAN? I såfall, kan noen gi eller henvise meg til intruksjoner som viser hvordan dette gjøres? 6512673[/snapback] Det du er ute etter er en VPN løsning. Om du bare skal bruke det privat og ikke har for store krav så kan det godt hende Hamachi er det du leter etter. Om du vil ha det litt mer avansert, eller skal sette opp for en bedrift, anbefaler jeg deg å ta en titt på OpenVPN. Lenke til kommentar
VP Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Skal bare bruke det privat, men bør helst gå an å bare gi tilgang til utvalgte kataloger siden planen er å dele med en annen person. Kan man finne Hamachi på nett for nedlasting? Endret 18. juli 2006 av VP Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Skal bare bruke det privat, men bør helst gå an å bare gi tilgang til utvalgte kataloger siden planen er å dele med en annen person. Kan man finne Hamachi på nett for nedlasting? 6512789[/snapback] Hamachi finner du ved å skrive inn Hamachi i f.eks google.. Det vil fungere akkuratt som et lokalnett mellom maskinene, men over internett. Det du må passe på er å sette riktige rettigheter sånn at ikke de andre får tilgang til alle filene dine. Dette er desverre bare mulig i XP Pro, ikke XP home. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 hamachi er sykelig treigt for nedlasting av andre maskiner på det virituelle nettverket. Lenke til kommentar
VP Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Noen plass man kan finne dette e.l på internett? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Noen plass man kan finne dette e.l på internett? 6524641[/snapback] Google! Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg prøvde dette, men jeg fant ikke de delte filene til den andre pc-en. All brannmur er slått av Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg prøvde dette, men jeg fant ikke de delte filene til den andre pc-en. All brannmur er slått av 7833084[/snapback] Har du delt noe da og gitt rettigheter til brukeren som skal ha tilgang? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 hamachi er sykelig treigt for nedlasting av andre maskiner på det virituelle nettverket. 6515275[/snapback] akkurat like treigt som nettlinja Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har delt noe ja, men hvordan gir jeg ham rettigheter?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå