Gå til innhold

Guide til Nightwish's musikk


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hører at Sarah Brightman er ny vokalist og at bandet skifter navn til Brightwish.

8496067[/snapback]

Eg såg at nokon hadde meddelt dette inne på eit metal-forum ein stad, og vart møtt med latter. Det er jo temmeleg patetisk dersom det skjer :!: Men så har det jo òg gått rykter om at Vibeke Stene frå Tristania skal vere den nye vokalisten, noko hø sjølv var benekta. Nei, det beste er nok å ikkje høyre på kva ryktene seier :p

Lenke til kommentar
PS: Nightwish kom med CDen Highest Hopes i 2005. Er "the best of nightwish" CD, er bare en ny sang som er high hopes.

8487817[/snapback]

High Hopes er nok eldre enn Nightwish er. Det er Pink Floyd cover.

8496022[/snapback]

 

Vet at det var Pink floyd som laget den :) De gjorde akuratt som med "Over the Hills and Far Away" Men High Hopes coveren var skuffende med mannlig vokalist (er så vant til kvinnelig vokalist i Nightwish)

Lenke til kommentar

EDIT: flott guide, selv om jeg ikke er enig om at store deler av "Once" er fyllmateriale. sanger som "Ghost Love Score", "Higher Than Hope", "Romanticide", "Creek Mary's Blood" er jo rene mesterverk.

8490099[/snapback]

 

"Ghost Love Score" er en av de få, gode låtene Nightwish har skrevet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Tenkte jeg skulle se om jeg kunne få svar på noen spørsmål her før jeg i tilfelle starter egen tråd...

 

Har etter Dark Passion Play plata kom ut i fjor bare blitt mer og mer opptatt av Nightwish sin musikk og låtskriver, Tuomas Holopainens tekster.

Ettersom jeg selv er kristen henger jeg meg fort opp i slike ting, men lurer altså på om Tuomas' midt oppi alle eventyrene og sagnene i tekstene har noen form for kristentro.

 

Eksempler fra sanger:

 

The Poet and the Pendulum - "Second robber to the right of Christ. Cut in half infanticide!", "One last perfect verse, is still the same old song. Oh Christ how I hate what I have become!", "Forgive me, I have but to faces. One for the world one for God save me!"

 

Planet Hell - "All these bloodred carpets before me. Behold this fair creation of God!"

 

Wish I Had An Angel - "I wish I had an angel for one moment of love, I wish I had your angel your virgin Mary undone!" og "Greatest thrill, not to kill, but to have the prize of the night. Hypocrite, wannabe friend, 13th disciple who betrayed me for nothing!"

Endret av Crimson-Tide
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Den nye platen er kommet for en stund siden, og personlig synes jeg den er minst like bra som de forrige. Den bør helt klart tas med her. Den nye vokalisten heter for øvrig Anette Olzon og er veldig flink og har bra stemme. Hun er ikke så "teknisk" som Tarja, men kommer garantert til å fortsette å høre på Nightwish og håper de gir ut mange flere album. :)

 

For øvrig har dere sikkert fått med dere at Tarja har gitt ut soloplate? Første singel heter jo logisk nok "I walk alone" (hihi), og bortsett fra den vanvittig dårlige Alice Cooper coveren er det en veldig bra plate jeg har hørt gjennom mange, mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...