Gå til innhold

Asus eller MSI???

janeidejan

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal velge Asus eller MSI hovedkort, men dette er de 2 korta jeg har kikka på. Det til Asus koster 500 kroner mer men jeg lurer på om det er verd det?? Begge korta bygger på SiS 648 chipsett, er dette et bra valg eller burde jeg heller velge et Intel chipsett??

Asus: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P...2F+Socket%2D478

MSI: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=6...2F+Socket%2D478

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-17 21:02, skrev Snekker`n:

Personelig foretrekker jeg intel 845 pe kort om det er asus eller msi spiller ingen rolle men msi er jo billigere og like bra,dette sier jeg ikke fordi jeg har msi selv men fordi jeg bruker begge merkene om hverandre

Men Intel 845PE har jo ikke støtte for AGP 8x, da vil vel det bli et lite fremtidsretta kjøp?? Er det forresten noen som vet når Intel slipper sitt chipsett med AGP 8x støtte? og er det noen som har en link til en test mellom SiS 648 og Intel 845PE chipsetta??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 23:49, skrev Blodhemn:

Asus, veldig gode hovedkort...

MSI vil jeg ikke ta i med hansker engang..

Hva begrunner du ditt utsagn med?Du har muligens vert uheldig med ett kort og dermed dømmer du dem nord og ned.Personelig har jeg nok kjøpt ca 20 hovedkort de 2 siste årene (da jeg mekker pcer) og over halvparten av disse har vert msi og jeg har enda ikke hatt problemer med noen,når det gjelder asus har jeg hatt 6 (det 7 ende er på tur) av disse har 3 gått i retur ett på grunn av ustabilitet og 2 fordi de ikke virket i det hele tatt,dette gir meg alikevel ingen grunn til å dømme asus nord og ned.Kan forøvrig fortelle att jeg nylig testet ett msi 845 e uten agp/pci lås mot ett asus p4b533-v og jeg klarte faktisk å kjøre både prosessor og minnet høyere på msi enn asus.Min konklusjon er att disse to merkene er ganske like,det er vel egentlig en smakssak hva man velger,i tillegg er det jo litt forskjell på "utstyr" på kortene.Skal du komme med så bastante påstander bør både du og andre begrunne det å ikke bare kaste noe ut i luften

Lenke til kommentar

Var nok feil å storme ut med et slikt utsagn.. Ble satt litt på spissen der. Men har irritert meg over MSI hk'et mitt lenge nå, det måtte ut før eller siden. Jeg kommer neppe til å anskaffe meg et nytt HK av det merket. Nå er det ikke bare HK fra MSI jeg har hatt problemer med men diverse andre produkter også.. og en del MSI utstyr mine kamerater har som jeg ikke har likt noe videre.

Det var ikke meningen å være så "brutal" mot MSI i posten min og jeg må bare beklage for det.

Men mitt inntrykk av merkene er fremdeles at Asus er det beste merket.

[ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-18 00:43 ]

Lenke til kommentar
Quote:

janeidejan skrev (2002-10-17 21:31):

Men Intel 845PE har jo ikke støtte for AGP 8x, da vil vel det bli et lite fremtidsretta kjøp?? Er det forresten noen som vet når Intel slipper sitt chipsett med AGP 8x støtte?

Forskjellen mellom 4x og 8x agp er veldig liten, Forstår ikke at det er så viktig med 8x agp. Er mye viktigere med usb 2.0 og Hyper-Threading.
Lenke til kommentar

jeg er enig med Kjetil Lura. Men kanskje du burde ha et hovedkort som støtter ddr400 eller mer. Siden dette er framtiden. Jo raskere cpu man har, jo raskere minne er en perfekt kombinasjon. Se på amd. de kjører forsatt på gammel tekologi. Selvom per mhz yter mer enn p4, så drar p4 ifra, siden minne er mye raskere!

Forever p4!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Asus tidligere og var meget misfornøyd med det. Men jeg tror jeg var uheldig. Asus er jo bra hovedkort. Nå bruker jeg kun MSI når jeg bygger pc og til dags dato ikke måtte sendt et eneste kort i retur. Jeg kan anbefale deg MSI, men er sikker på at du blir førnøyd med ASUS også.

Som noen sier, smak og behag.

Lenke til kommentar

Du sitter her med valget mellom to meget gode merker,studer begge og finn ut hva som passer best for deg du vil ikke bli skuffet uansett hvem du velger.Hopp glatt over slike innlegg som feks:Asus uten å blunke eller kjøp msi da dette er helt intetsigende innlegg som sannsyneligvis er skrevet av personer som tror at det bare er det de har som gjelder

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Den 2002-10-19 11:48, skrev It's me:

Hva er Hyper-Threading?

Den 2002-10-19 11:49, skrev Divxdude:

at du har støtte for flere cpu'er. F.eks dual oppsett!

Nei, nei og atter nei! HT betyr at maskinen oppfatter én CPU som to, og på den måten kan kjøre SMP-kompatible programmer mye raskere fordi den kan kjøre enkelte typer instruksjoner samtidig. Dette gir fra -X% til ca 25% ytelsesforbedring avhengig av programmer. Man finner HT i XEON-prosessorer allerede og på den måten kan man kjøre DUAL XEON-system, mens OSet oppfatter to prosessorer som fire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...