panzerwolf Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har et Pinnacle DV500-kort som jeg har kjørt med Premiere 6 (medfølgende kortet). Dette opplegget ble kjøpt inn for 5 år siden og er følgelig modent for en oppgradering. Jeg har etterhvert portert meg totalt over på 64bit og det finnes ingen drivere til dette kortet som virker med WinXP 64-bit. Noen som har forslag på alternativer? Kan jeg kjøre siste versjon av Premiere og importere de gamle prosjektene inn i dette? Jeg ser ikke for meg at jeg kjøper noe nytt redigeringskort enda om ikke behovet melder seg (og økonomien tillater det). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du kunne opne prosjekt frå Premiere 6.x i Premiere 1.0 iallfall, korleis det er med Premiere Pro 2.0 veit eg ikkje. Det har forresten vore litt problem med PPro 2.0 i XP x64 har eg høyrd. Det er ingen dum ide å laste ned ein demoversjon av PPro 2.0 før du kjøper. du kan gjere det frå http://www.adobe.com/premierepro (klikk på tryout i menyen til høgre). Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Takk for tipset, kan prøve det! Finnes det evt. noen andre programmer som kan lese inn prosjekter lagd i Premiere 6.0? I verste fall får jeg legge inn W2K igjen, men har ikke lyst på et tredje OS på maskinen også... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Tviler på at andre program kan lese Premiere sine prosjektfiler. PPro 2.0 har forresten XP med SP2 som eit systemkrav. Lenke til kommentar
kamramann Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Problemet ligger i kortet/driver. Pinnacle har ikke lagd oppgraderinger til DV500 kortet for bruk med Windows XP Sevicepac2. Da Pinnacle sluttet samarbeidet med Adobe og kom med sitt eget redigeringsprogram (Edition) ble oppgradering av drivere til de gammle løsningene ikke interessante. Dette er veldig synd, har det samme problemet selv. Pinnacle hadde før gode tilbud om overgang fra eldre Pinnacle produkter til Edition, men vet ikke om dette gjelder fortsatt, da Pinnacle nå er en del av Avid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå