Gå til innhold

Har du noen tvangshandlinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, tvangstanker/handlinger. Hvor skal jeg begynne...

Jeg er som mange andre her utrolig opptatt av at ovnen skal være av. Sjekker det 2-3 ganger før jeg legger meg. Det samme med dørene, sjekker 2-3 ganger at de er låst. Når jeg går ut og låser døra, må jeg knytte det at jeg låste døra opp mot noe, slik at jeg husker det. Om jeg ikke gjør det, må jeg sjekke.

Jeg er veldig fanatisk angående kaffitrakter. Om jeg ser at kontakten er i, så må jeg dra den ut. Ikke bare om kvelden før jeg legger meg, men ellers også. Midt på dagen, om kontakten står i støpselet, så må den ut. Har til og med prestert å dra ut kontakta selv om kaffitrakteren var på.

Forran ei viktig prøve må jeg dobbel- og trippelsjekke at jeg har med meg alt. Formelhefte, penal, kalkulator, notater osv. Jeg kan stoppe opp til 3 ganger på vei til skolen for å sjekke.

Når jeg spiller golf, så må jeg ha to baller i venstre lomme. Om jeg ikke har det, så klarer jeg ikke å spille. Mobil, kortholder og nøkler må også ligge i en bestemt lomme i bagen.

Som mange andre må mobil ligge i høgre lomme, og nøkler, kortholder og småpeng må ligge i venstre. Om jeg ikke har mobilen i høgre lomme, så har jeg den ikke med meg.

Vi har slik snurre greier på tv'n vår (slik at vi kan snu den), men om jeg sitter rett framfor den og skal se på TV, så må det være beint. TV'n kan ikke vere vridd litt til venstre/høgre.

Jeg klarer ikke å holde en skive med høgre hand. Jeg må bruke venstre. Jeg klarer heller ikke å drikke av et glass/en flaske om jeg holder det i høgre hand.

Må gjøre det samme med høgre og venstre side av kroppen, slik som det er nevnt tidligere.

Når jeg skrur på PCn min gjør jeg dette: Logger meg på MSN, opner Outlook for å sjekke mail. Når jeg har sjekket mail lukker jeg outlook, opner Opera. Først leser jeg det som er interessant på sol.no. Deretter må jeg lese desse internettsidene i denne rekkefølgen: userfriendly.org - hw - vg - itavisen - golferen.no - spillmagasinet.no - side2.no - break.com og til slutt hw-forumet. Dette tar opp mellom 1 og 3 timer av dagen min. Hver dag.

Jeg må vaske handene dersom jeg har tatt på sokker (enten de er på eller av foten), uansett om det er mine egne eller andres. Takler ikke å ta på sokker. Så det siste jeg gjør når jeg kler på meg er å ha på meg sokker, og så vaske meg på hendene. Selv om det er nyvaska sokker det er snakk om.

Har sikkert enda flere, men jeg kommer ikke på de.

Endret av Memphis88
Lenke til kommentar

Jeg skrive pent. Dette gjelder i alle situasjoner. En ganske idiotisk handling da jeg ofte henger etter andre klassekamerater i timene osv. Hender at jeg rabler i vei og blir ferdig samtidig med de andre, men da må jeg skrive om igjen når jeg kommer hjem. Det samme gjelder notater fra forelesninger, da må jeg jo som regel skrive ganske fort.

Lenke til kommentar
Kom på en ting. La oss si jeg hører på Aqua - Cartoon Heroes.

Er halvveis ut i sangen da jeg bestemmer meg for at jeg skal sende den til Hylo.

Når overføringen er ferdig, så MÅ jeg starte sangen på nytt. Aner ikke hvorfor jeg gjør det men. :shrug:

6527914[/snapback]

Det er for å være synkronisert med Hylo.

Selv venter jeg gjerne med å starte sangen hvis jeg skal sende den til den er kommet bort til andre personen.

Lenke til kommentar
Jeg skrive pent. Dette gjelder i alle situasjoner. En ganske idiotisk handling da jeg ofte henger etter andre klassekamerater i timene osv. Hender at jeg rabler i vei og blir ferdig samtidig med de andre, men da må jeg skrive om igjen når jeg kommer hjem. Det samme gjelder notater fra forelesninger, da må jeg jo som regel skrive ganske fort.

6527882[/snapback]

Kan egentlig være ganske nyttig siden da går du igjennom stoffet når du har kommet hjem. ;)

Endret av Adey
Lenke til kommentar

Har ikke noe spesielt tror jeg, men er i hvert fall sån at om jeg først har satt i gang med noe så må jeg gjøre det helt skikkelig. Har jeg først begynt å vaske så skal ALT tas. Siden jeg sjelden har energi til så omfattende prosjekter pleier jeg å utsette det til absolutt siste stund :p

Lenke til kommentar

6527882[/snapback]

Kan egentlig være ganske nyttig siden da går du igjennom stoffet når du har kommet hjem. ;)

6528054[/snapback]

Joda, du har rett i det, men ganske irriterende til tider.

Lenke til kommentar

når jeg skrur opp volumet på tv'en eller pc'n så må det være på f.eks 10-15-20-25 osv.

Og mobilen MÅ være i høyre lomme.

Slår også på lysene i rommet i samme rekkefølge.

må ha klokka på meg, blir så rart uten, ser også mye på hva klokka er selv om jeg ikke vil vite hva klokka er.

Alle fjernkontrollene må ligge etter hverandre på riktig måte. :D

må gå på de hvite stripene på veioverganger.

og jeg bare MÅ steile en gang når jeg sykler, og bremse sånn at jeg glir rundt svingen.

spiser aldri øverste laget på gulosten.

når jeg drikker iste f. eks. må jeg alltid skru lokket på og av hele tiden, og ta mindre slurker.

ja det jeg kom på i farta :D

Lenke til kommentar

Jeg dobbeltsjekker dørene, vinduene, ovnen og forksjellige hvitevarer, om jeg har brukt dem den dagen. Jeg må ALLTID sjekke at kattene er trygge og fornøyde. My precious cats. Av og til må jeg vaske hendene på nytt hvis jeg ikke fulgte nøye med på prosessen første gangen.

Når jeg har lagt meg og prøver å sovne hender det at jeg begynner å klø, og da tenker jeg ikke på annet enn at jeg klør. Og da begynner jeg faktisk å klø overalt på kroppen. Er dette tvangstanker?

Lenke til kommentar

Partall! Alt burde være i partall.

Aldri likt oddetall, og spesielt ikke 1, av en eller anna grunn.

"One is the loneliest number"

Unntaket er 5, på lydnivå ol.

Da må det være enten 0 eller 5 til slutt. 10 - 15 - 20 - 25, osv.

Og system. Jeg er helt freaka på system.

Det kan se ut som et bomba horehus på rommet mitt, men så lenge jeg har systemet i orden, går det greit.

Jeg absolutt hater når folk ska hjelpe meg med å rydde. De veit jo ikke åssen systemet er!

Jeg skriver lister. Om det er noe viktig, så MÅ jeg ha liste®.

Hvis ikke så kommer jeg til å fly rundt som ei huggern høne og stresse og fy.

For å ikke snakke om glømme alt mulig.

Når jeg først har kommet meg ut døra, stresser jeg med om jeg har huska alt, hva jeg har glømt. Rekker jeg gå tilbake og hente? Låste jeg døra? Tok jeg med nøkla?

Skrudde jeg av lyset? Er verandadøra oppe?

Sjekker konstant lommer og veske, for å forsikre meg om at alt er med.

Jeg må "snurre" sånn og sånn på ballen før jeg server i volleyball.

Og der igjen kommer systemet inn - Jeg blir kjempeirritert om folk ikke holder seg til oppsettet, og i hvert fall hvis de tar en ball som var min.

Jeg kan aldri trekke ikke første trekket av en røyk, for da kommer jeg til å dø av kreft.

Når jeg snuser, må jeg ha snusen annahver gang på venstre og høyre side.

Jeg har to ringer som jeg bruker. Max noia om jeg ikke har de på, eller om de har bytta plass.

Har jeg bøker i sekken, må de stå etter størrelse. Største bakerst.

Ark MÅ være bretta ordentlig - hjørne perfekt over hjørne.

Så kommer man ikke på mer, men jeg veit det er noe >.<

Edit; OI! Blei mye jo :dontgetit:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sjekker alltid dører, ovner og vinduer. Sjekker alle symptomer til alle sykdommer jeg hører om på internett. Er en paranoid hypokonder, egentlig.

Lenke til kommentar

Oi, det er en del tvangshandlinger hos meg alikevel... her er de jeg kommer på nå:

Jeg har opplevd helt siden jeg var liten at jeg må IKKE tråkke på samme "Linja" i parkettgulv eller ruter i rutetegulv to ganger. Da blir jeg grinete.

Jeg går ca 1 gang i timen og kikker i kjøleskapet selv om jeg veit at det ikke er noe nytt der.

På pulten min er bøkene alltid sortert etter størrelse, fra størst til minst. Dette gjelder også når de legges i sekken. Pennalet ligger alltid helt nederst i fronten av sekken. I pennalet har jeg to blynanter, to penner, et viskelær og korrekturlakk. Hvis noe mer havner oppe, blir det kastet!

Jeg klarer ikke å a rot i f.eks kabler o.l. Derfor er alle ledninger under pulten godt gjemt slik at jeg ikke ser dem.

Tastaturet mitt må ligge helt ut på siden av det underlaget jeg har mellom pulten og tastaturet. Icemat'en med musa MÅ alltid ligge rett i forhold til tastaturet også. På skrivebordet har jeg forøvrig lite ikoner, og de som er der er godt sortert. Hver gang jeg går ut av FF, trykker jeg Ctrl + Shift + Delete. (Sletter logg og cookies mm..)

Når jeg skal ut ytterdøra, låser jeg den alltid to ganger! Og så sjekker jeg at reservenøkkelen er lagt ut, og at jeg har med min egen.

Jeg kan faktisk ikke ha mobilen i samme lomme som kortholder\lommebok. De må være på hver sin side. Mobilen til høyre og lommebok\kortholder på venstre. Hvis jeg mangler en av delene, dropper jeg den gjenværende gjenstanden. (Balanse mellom bukselommene, tror jeg) Og uten mobilen og lommeboken, føler jeg meg nesten naken... Tomme lommer er ikke bra... :p

Som tidligere nevnt i tråden, har jeg aldri likt å tråkke på asfalten på fotgjengerfelt heller.

Vel, det ble litt. SKal se om jeg kommer på mer etter hvert! :)

Redigert:

Jeg klarer ikke å la DVD-ene på hylla stå skjevt!

Og når det gjelder DVD-plater, må jeg legge dem "rett vei" i coveret, sånn at den neste som åpner det skal kunne lese på plata med en gang...

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

-jeg må alltid ha pa meg et kjede

-sjekker alltid alle vinduer og dører ofte for at ikke kattene skal falle ut

-(mer en dårlig uvane) jeg jukser altfor ofte når jeg spiller brettspill.

-når jeg stiller inn ting som volum, mouse sensetivity osv må det være partall

-hvis en ting ligger nærme/utenfor kanten på et bord eller lignende legger jeg det alltid perfekt kant-i-kant. dette er ikke en rydde-fetisj: rommet mitt ser ut som et bomba horehus,men alt på skrivebordet ligger perfekt :p

det er noen jeg kommer på så seint...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...