Gå til innhold

Stilleste strømforsyning ?

Anbefalte innlegg

Som sagt...

Hvilken strømforsyning skal jeg velge for å ha det så stille som mulig samt så kraftig som mulig? I dag har jeg en HIPER 580W Ettersom jeg vil ha det så stille som mulig har jeg selfølgelig vannkjøling, og da blir viftene i PSUèn min utrolig støyende. Har sett etter en del andre vifteløse løsninger, men det eneste jeg finner er som denne Sharkoon PSUèn. Og de blir for små.

Jeg trenger masse Watt og lite lyd :w00t: Noen som har tips? Vannkjølt kansje :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hm: Litt masse modding kansje?

Men send meg en link til en worklogg for en slik jobb så jeg kan vurdere det :dremel: Men det blir jo også fort 2-500 i utstyr fo jobben med moddingen + at jeg ikke vil være sikker på at jeg greier det.

Men godt tips ;)

Lenke til kommentar

Yippi :dribble:

Takker for fine levende linker. Gi en tilbakemelding på lydnivået i thermaltake PSUèn da. Har BigWater settet deres med GPU blokken deres og en 5 1/2" radiator ekstra fra dem og liker det jeg har. Så det hadde vært gøy å fortsette med TT.

Lenke til kommentar

Det må kjøre vifteløs strømforskyner har ingen betydning egentlig. Du må uansett sette inn en vifte for å kjøle ned resten av maskinen. PSU-viften har like mye i oppgave å kjøle minnebrikker, spenningsregulaturer, harddisker, osv. som å kjøle selve strømforskyneren.

Det jeg vil anbefale er å vannkjøle så mye som mulig, inkl. harddisk, og sette inn en MIST-strømforskyner. Du får ikke totalt stillhet, men er vel noe av det nærmeste du kommer. Å montere et par PAPST-vifter på 3-5V og vibrasjonsisolert feste kan du også gjøre. Da vil viften i strømforskyneren gå saktere, ettersom den får hjelp fra flere vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...