ICE_76 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Som sagt... Hvilken strømforsyning skal jeg velge for å ha det så stille som mulig samt så kraftig som mulig? I dag har jeg en HIPER 580W Ettersom jeg vil ha det så stille som mulig har jeg selfølgelig vannkjøling, og da blir viftene i PSUèn min utrolig støyende. Har sett etter en del andre vifteløse løsninger, men det eneste jeg finner er som denne Sharkoon PSUèn. Og de blir for små. Jeg trenger masse Watt og lite lyd Noen som har tips? Vannkjølt kansje Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du kan jo prøve å modde den du allerede har. Du kan lage nye kjøleribber fylt med vann, ville ikke det blitt kult? Lenke til kommentar
ICE_76 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Litt masse modding kansje? Men send meg en link til en worklogg for en slik jobb så jeg kan vurdere det Men det blir jo også fort 2-500 i utstyr fo jobben med moddingen + at jeg ikke vil være sikker på at jeg greier det. Men godt tips Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det finnes vannkjølt PSU på markedet. Så var det bare det med prisen, da... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hva med denne eller denne Hvis du skal ha en kraftig en så har du denne,denne og denne Den til thermaltake er det en 140mm vifte men jeg vet ikke om den er stille ... Skal antagelivis kjøpe den i dag å da kan jeg jo sikert få skjekka det før uka er omme .... Lenke til kommentar
ICE_76 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Yippi Takker for fine levende linker. Gi en tilbakemelding på lydnivået i thermaltake PSUèn da. Har BigWater settet deres med GPU blokken deres og en 5 1/2" radiator ekstra fra dem og liker det jeg har. Så det hadde vært gøy å fortsette med TT. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Er det bigwater du har ? -bigwater 735 -bigwater 745 -eller den første ... *Edit: Blir kanskje en annen PSU det mener nå Pels Link Endret 18. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
ICE_76 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Litt usikker, men tror det er det første. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ok den kjøper jeg og nå sammen med cm stacker Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har nå fått den men kommer ikke hjem før til etter helgen .... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Har ikke fått testet den ennå da jeg helst ikke vil jumpstarte den og jeg skal heller ikke montere den før jeg er ferdig med å lakke kabinettet innvendig samt rense hardwaren for støv ... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Det må kjøre vifteløs strømforskyner har ingen betydning egentlig. Du må uansett sette inn en vifte for å kjøle ned resten av maskinen. PSU-viften har like mye i oppgave å kjøle minnebrikker, spenningsregulaturer, harddisker, osv. som å kjøle selve strømforskyneren. Det jeg vil anbefale er å vannkjøle så mye som mulig, inkl. harddisk, og sette inn en MIST-strømforskyner. Du får ikke totalt stillhet, men er vel noe av det nærmeste du kommer. Å montere et par PAPST-vifter på 3-5V og vibrasjonsisolert feste kan du også gjøre. Da vil viften i strømforskyneren gå saktere, ettersom den får hjelp fra flere vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå