reidar76 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg kom over følgende nettside: http://www.advanceddigital.ca/products/dvb/tvb390.html Dette skal være et PCI-kort hvor man kan sende ut video fra PCen som DVD-T signaler. Jeg ser for meg en situasjon hvor man har mange TVer i huset, evt. hvor en Media PC står langt borte fra TVen, hvor dette kortet sender ut DVD-T i MPEG-2 HDTV kvalitet som kan mottas av en rekke nyere LCD- og plastma TVer. Interessant. Noen som kan noe om dette eller har noen kommentarer? Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Jeg kom over følgende nettside: http://www.advanceddigital.ca/products/dvb/tvb390.html Dette skal være et PCI-kort hvor man kan sende ut video fra PCen som DVD-T signaler. Jeg ser for meg en situasjon hvor man har mange TVer i huset, evt. hvor en Media PC står langt borte fra TVen, hvor dette kortet sender ut DVD-T i MPEG-2 HDTV kvalitet som kan mottas av en rekke nyere LCD- og plastma TVer. Interessant. Noen som kan noe om dette eller har noen kommentarer? 6511553[/snapback] Nå står det jo ikke noen pris der såvidt jeg kan se, men jeg gjetter på at vi snakker mye $$$. Det er ikke et kort som er beregnet for privat bruk. Det vil sannsynligvis ikke være lov å bruke kortet da du vel skal ha kringkastingskonsesjon for å sende slike signaler. Tror du er litt sent ute med en eventuell søknad her da NTV nettopp har fått den. Søknadsfristen gikk ut i fjor en gang. En modulator har ingenting med HDTV å gjøre. Kortet sender bare ut det som eventuelt ligger på harddisken din. Dersom du har HDTV transportstrømmer så ville det bli HD, hvis ikke så ville det ikke bli det. En mye enklere, billigere og lovlig løsning ville være ethernet. Enten via vanlig cat5 eller strømnettet. Til nød er det mulig at wlan kan brukes, men du vil nok fort oppleve trøbbel med båndbredde om du skal sende til mange tv'er samtidig. Et annet problem her ville nok være at du ikke kan se på et ubegrenset antall kanaler på de forskjellige tv'ene til samme tid. Tror du kan ha 4 tunere i f.eks. windows Vista, men er ikke sikker. Med denne løsningen vil du selvfølgelig trenge en boks ved hver tv, men f.eks. en løsning med en sentral Windows MCE maskin og inntil 5 stk XBox 360 (core versjonen) ville sannsynligvis bli mye billigere enn kortet du linker til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå