muffe Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg har en server med Red Hat linux 5.2 installert på. Den skal brukes til samba server. Jeg har prøvd å tilpasse smb.conf filen til mine behov. Når jeg kjører testparm verktøyet får jeg opp denne feilmeldingen: Load smb config files from /etc/smb.conf Get_Hostbyname: Unknown host Server Failed to get my hostname Har satt både smb.conf og nettverkskortet opp med ip 192.168.100.1/24. Har satt hostname til Server og domain til Groos. Lenke til kommentar
nakor Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 19:45, skrev muffe:Jeg har en server med Red Hat linux 5.2 installert på. Den skal brukes til samba server. Jeg har prøvd å tilpasse smb.conf filen til mine behov. Når jeg kjører testparm verktøyet får jeg opp denne feilmeldingen:Load smb config files from /etc/smb.confGet_Hostbyname: Unknown host ServerFailed to get my hostnameHar satt både smb.conf og nettverkskortet opp med ip 192.168.100.1/24. Har satt hostname til Server og domain til Groos. Høres ut som et hostname/dns problem.... Prøv å legg in groos i /etc/hosts Samt les dokumentasjonen til samba NØYE :smile: Btw, du burde også oppgradere redhat'en din RedHat 8.0 har akkurat blitt sluppet. Samt at det muligvis er andre distro'er du muligvis har lyst til å se på. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 23:22, skrev nakor:Btw, du burde også oppgradere redhat'en dinRedHat 8.0 har akkurat blitt sluppet.Samt at det muligvis er andre distro'er dumuligvis har lyst til å se på. GRunnen til at jeg kjører RedHat 5.2 er at dette er snakk om en 100 mhz pentium maskin. Jeg prøvde RedHat 7, men det gikk bare i stå. Den ville ikke oppdage EISA nettverkskortene mine, men det ville Red Hat 5.2. Problemet er enda ikke løst, så jeg er takknemmelig for alle innlegg. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Har noe erfaring med Samba, send meg smb.conf filen din så skal jeg se på den. Går du tilfeldigvis på HiA? Høres sånn ut, litt offtopic men :smile: Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Send meg emailadressen din. så skal jeg sende deg smb.conf fila. Blir litt upraktisk å poste 250 linjer her på forumet... Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Sendte deg en privat melding..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå