Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dele dvd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg skjønte spørsmålet ditt korrekt så er det slik du mekker det

(skal gjøres på den maskinen som ikke har dvdromen i seg)

-opne en mappe(min datamaskin...whatever)

-trykk på tools og deretter map network drive

-så skriver du pathen til dvdromen feks andremaskine$

-så har du dvd rom på den maskinen og

men tror ikke det var dette du lurte på :razz: er ikke helt sikker

Lenke til kommentar

En DVD spiller kan velge å spille av filer eller fra en DVD device. Det burde gå an å share en DVD drive slik at du kan se filene på en annen maskin, og spille de av der.

Men jeg regner med at det ikke er det du er ute etter. De fleste filmer er kryptert, dermed er ikke filsystemet på DVDen tilgjengelig. Og du kan ikke share en drive som device, kun som filsystem. Sagt på en annen måte, en DVD vil ikke vises i Device Manager på en annen maskin.

Så det korte svaret er - Nei.

Lenke til kommentar

Hmm, vet ihvertfall at mange avspillere kan spille vob-filer direkte fra disk, og da skulle jo dette også gå bra over nettverk, men problemet er at det er tungvint, og filmen er delt opp i flere filer osv. På min avspiller kan man ihvertfall velge hvilken drive den skal spille dvd fra, prøv å gjør som foreslått over, map dvd-driven, og velg m: (eller hva enn du mapper driven som)

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

De fleste filmer er kryptert, dermed er ikke filsystemet på DVDen tilgjengelig. Og du kan ikke share en drive som device, kun som filsystem. Sagt på en annen måte, en DVD vil ikke vises i Device Manager på en annen maskin.

Så det korte svaret er - Nei.

Kan hende jeg misforstår hva du mener her men, filsystemet på dvder er da vitterlig tilgjengelig? Bare stappe inn en dvd det, så ligger det jo mange filer der i dagslys, krypteringen gjør det vel bare vanskeligere å gjøre noe fornuftig med nevnte filer.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...