memix Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Noen som har tips til noen enkle programmer jeg kan lage i python? Jeg kommer aldri på noen ideer :S Ikke så enkelt som å regne ut arealet av et rektangel liksom, og det skal ikke bli FOR vanskelig liksom.. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Kanskje et simple file verification (sfv) program som du kan bruke sammen med sfv filer for å sjekke om filer har forandret seg. Lenke til kommentar
areffhaug Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Noen som har tips til noen enkle programmer jeg kan lage i python? Jeg kommer aldri på noen ideer :S Ikke så enkelt som å regne ut arealet av et rektangel liksom, og det skal ikke bli FOR vanskelig liksom.. 6511253[/snapback] Jeg har to forslag. Det første er Verdens Beste Program, som går igjennom et katalogtre og bytter ut alle forekomster av mellomrom i filnavn med en underscore (_). Dette er spesielt brukbart på musikkfiler. Det skal fungere på hele kataloger, ala: program c:\musikk eller program /home/kake/musikk --> renaming "Fest i stua - Kjempelåten.mp3" to "Fest_i_stua_-_Kjempelåten.mp3" Helst skal det også ta imot et argument på kommandolinja, slik at du kan bestemme hvilket tegn den bytter ut mellomrom med. Default skal være _. Eller, lag et lite intelligent program som tar backup av en liste med kataloger du gir den, og plasserer dem i en backupkatalog, i kataloger basert på dagens dato. Python har innebygde moduler for både zip og tar, de egner seg godt til dette formålet. Programmet bør helst kunne ta imot ekstra kataloger på kommandolinja. I begynnelsen kan jo listen over kataloger den skal backe opp være en helt vanlig pythonliste, men etterhvert kan du jo utvide det til å laste inn en "config" fil hvor mappene og eventuelle andre options befinner seg. Endret 18. juli 2006 av areffhaug Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 På IFI ved Universitetet i Oslo er det et kurs i problemløsning med Python hvor du kan finne mange gode oppgaver. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Verdens Beste Program i Ruby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå