Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

lit humor i all elendigheten


Anbefalte innlegg

her sitter dere som kan lit hele dagen og svarer på idiotiske spørsmål fra slike tullinger som meg, tenkte jeg skulle gi lit tilbake og samtidig bekrefte for meg selv at jeg kan noe om data og pc`r.

 

utdrag fra kundeservice....

http://www.humor911.no/art.aspx?artID=414

 

Kunde: Jeg skulle gjerne kjøpt Internett. Hvor mye koster det?

 

 

Kunde: Nå har jeg akkurat lastet ned Internett. Hvordan bruker jeg det?

Brukerstøtte: OK, for å åpne en Internett-konto, er det lettest hvis du bruker et kredittkort.

Kunde: Okei, vent litt! (lyd av roting og fomling i bakgrunnen)

Kunde: Har du fått det nå?

Brukerstøtte: Vel, nei, du har ikke gitt det til meg ennå.

Kunde: Visst har jeg det! Jeg stakk det inn i sprekken foran på datamaskinen...

 

 

Kunde: Jeg skulle hatt tak i Internett, men det må være den seneste versjonen!

 

 

Kunde: Hei, har jeg kommet til Internett?

 

 

Kunde: Hei, er det dere som eier Internett?

 

 

Kunde: Hei, kan du si meg hvordan man spiller Internett?

 

 

Kunde: Jeg får ikke til å sende e-post. Er internettet fullt?

 

 

Brukerstøtte: Kan jeg hjelpe deg?

Kunde: Ja, jeg holder på å skrive min første e-post.

Brukerstøtte: OK, hva er problemet?

Kunde: Jeg har funnet a-en. Men hvordan får jeg sirkelen rundt?

 

 

Kunde: Kan du kopiere Internett over på denne disketten for meg?

 

 

Kunde: Jeg kjøpte Internett her om dagen, og det virker ikke.

Brukerstøtte: Ålreit, kan du forklare hva som skjer?

Kunde: Jeg ringte nummeret dere gav meg, og det skjer ingenting!

Brukerstøtte: Hva mener du?

Kunde: Alt som skjer når jeg ringer nummeret, er noe fæl skriking i øret!

Brukerstøtte: Eh, du har en datamaskin, ikke sant?

Kunde: Datamaskin? Jeg betaler dere tjue dollar i måneden, og nå må jeg plutselig ha en datamaskin også?

 

 

Kunden (dette er i USA): Min yngste sønn surfet på nettet i går kveld, og til mitt store sjokk var han innom et nettsted i England.

Brukerstøtte: OK, hva er problemet?

Kunde: Nå er guttungen i trøbbel! Han var der i en halv time! Hvor mye koster det?

Brukerstøtte: Det er ikke sånn det fungerer. Du kan surfe hvor du vil i verden uten å betale fjerntakst.

Kunde: Nei, det er ikke mulig. England er jo langt borte, Internett-leverandøren ville jo tape millioner hvis det var på den måten!

(Etter omfattende forsøk på å forklare kunden at dette ikke er tilfelle, ringer kunden til Internett-leverandøren sin. Noen timer senere ringer hun tilbake:)

Kunde: Internett-leverandøren min sa at du hadde helt rett! De tar ikke ekstra betalt for langdistanse-surfing. Nå lurer jeg bare på om de tar ekstra betalt for langdistanse e-post?

Brukerstøtte: Tro meg, det gjør de ikke.

Kunde: Vidunderlig, da kan vi spare masse penger! Min eldste sønn jobber i Sverige. Han sender oss epost, men jeg har vært redd for å svare på dem siden jeg ikke visste hvor mye det kostet. Så jeg har bestandig ringt ham opp igjen på telefon...

 

 

Kunde: Jeg har problemer med å få den nye PCen min til å virke!

Brukerstøtte: OK, hva er problemet?

Kunde: Jeg har tråkket og tråkket på fotpedalen og ingenting skjer!

Brukerstøtte: Fotpedal?

Kunde: Ja, den lille hvite fotpedalen med ledning og bryter på!

 

 

Compaq vurderer å bytte ut følgende kommando «Press any key» til «Press the Enter key» fordi de får så mange telefoner fra folk som ikke finner «any»-tasten.

 

 

En Compaq-tekniker fikk en telefon fra en mann som klaget over at PCen ikke ville lese noen tekstfiler han hadde på noen gamle disketter (de gamle myke 5 1/4"). Etter en stund kunne man utelate at det var magnet eller varme som skapte problemene. Det kom nemlig fram at mannen hadde satt etiketter på diskettene, og rullet dem inn i skrivemaskinen for å skrive på etikettene.

 

 

En Dell-tekniker rådet en kunde til å sette de defekte diskettene tilbake i stasjonen og lukke døren. Kunden ba teknikeren om å vente litt, og han hørte telefonrøret ble lagt ned. Mannen reiste seg, gikk over gulvet og lukket døren til rommet.

 

 

En Gateway-tekniker fikk en telefon fra en meget sint kunde fordi PCen sa at han var «bad and invalid».

Teknikeren forklarte han at PCens «bad command» og «invalid entry»-respons ikke måtte tas personlig.

 

 

Etter å ha hjulpet kunden over telefon endte det med at kunden fikk et Vindu over ett annet Vindu.

Tek: Okay, klikk Ok og Ok igjen.

Kunden: Hmm, jeg kan se «Ok»-knappen, men ikke «Ok igjen»-knappen!

 

 

Tek: Hallo,kan jeg hjelpe deg?

Kunden: Ja,jeg håper det.

Tek: Hva er problemet?

Kunden: Jeg har helt glemmt passordet mitt.

Tek: Jeg kan gi deg et nytt.

Kunden: Det er fint.

Tek: Har du et du vil bruke?

Kunden: Hva med 9-1-2-6-5.

Tek: Ok,jeg skal legge det inn.

Kunden: Kan jeg prøve det nå?

Tek: Ja.

Kunden: Piip... Piip... Piip... Pipp... Piip

Tek: Hva var det?

Kunden: Jeg slo inn passordet.

Tek: På telefonen?

 

 

Kunden: Jeg skulle gjerne hatt en musematte.

Selger: Javisst, vi har et stort utvalg.

Kunden: Men vil de være kompatible med min PC?

 

 

Kunden: Kan du kopiere Internett for meg på denne disketten?

Kunde: «Hei, jeg skal installere Windows NT. Skal jeg bruke Server eller Workstation?»

Kundeservice: «Skal du bruke maskinen som en server eller som en arbeidsstasjon?»

Kunde: «Den skal være en server. Hvilken bør jeg velge da?»

Kundeservice: «Server, kanskje?»

Kunde: «Hvilken er det?»

Kundeservice: «Windows NT Server.»

Kunde: «Ok, takk.»

 

 

Kundeservice: «På meldingen du akkurat fikk, er det en knapp som det står 'OK' på?»

Kunde: «Wow! Hvordan kan du se skjermen min??»

Kundeservice: «Mange års trening...»

 

 

Kundeservice: «Har du Internett på en separat telefonlinje?»

Kunde: «Nei.» (klikker på knappen for å logge på Internett)

Kundeservice: «Vel, da må du vente med å logge på Internett til vi har avsluttet telefonsamtalen...»

Kunde: «Vent litt, det står: 'Ingen summetone!'»

Kundeservice: «Det er fordi vi bruker telefonlinja når vi snakker i telefonen nå. Du må...»

Kunde: «Nei, det er ikke det som er feil! Dette skjer stadig vekk. Det hjelper hvis jeg prøver et par ganger, jeg har opplevd det før».

Kundeservice: «Nei dessverre, det hjelper ikke å prøve flere ganger. Du kommer ikke på Internett så lenge vi snakker sammen på telefon.»

Kunde: «Merkelig. Linja er nok opptatt. Jeg får prøve igjen senere.»

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minte meg veldig om en bash.org-quote.

 

docsigma2000: jesus christ man

docsigma2000: my son is sooooooo dead

c8info: Why?

docsigma2000: hes been looking at internet web sites in fucking EUROPE

docsigma2000: HE IS SURFING LONG DISTANCE

docsigma2000: our fucking phone bill is gonna be nuts

c8info: Ooh, this is bad. Surfing long distance adds an extra $69.99 to your bill per hour.

docsigma2000: ...!! FUCK FUCK FUCK

docsigma2000: is there some plan we can sign up for?

docsigma2000: cuz theres some cool stuff in europe, but i dun wanna pauy that much

c8info: Sorry, no. There is no plan. you'll have to live with it.

docsigma2000: o well, i ccan live without europe intenet sites.

docsigma2000: but till i figure out how to block it hes sooooo dead

c8info: By the way, I'm from Europe, your chatting long distance.

** docsigma2000 has quit (Connection reset by peer)

 

Kilde: http://bash.org/?142934

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...