Hypernicus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg tenkte å lage en (enkel) hjemmeside, og html er ikke min greie. Så kan noen vennligts laste ned fila og undersøke om det er greit tabellmessig og tekstmessig så langt? Den vises noelunde nokså likt i Firefox som i IE hos meg, sålangt godkjent. Slik oppsettet er nå er sånn jeg har tenkt å lage den. Ikke noe fancy, bare enkelt. http://www.megaupload.com/?d=DC7BJ41C Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) *laste ned* Please wait 51 seconds... I have no patience! *avbryte* Legg heller filen som vedlegg i innlegget ditt, eller bare legg ut kildekoden hvis den ikke er for svær. Endret 18. juli 2006 av Loomy Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Du har brukt tabeller som design. Det er dessverre ikke slik det skal gjøres lengre. Anbefaler deg å lese Kast tabellane! og deretter sjekke ut W3 Schools. Stikkord: CSS, div-tag Om du f.eks. skal ha den menyen til venstre på alle sidene, kan det jo være interessant å sjekke ut PHP, og se spesielt på include(). Det går for tiden en nybegynner-guide for PHP her på Hardware.no Om du velger å gjøre ting på den riktige måten, vil du få god hjelp her - men husk det fungerer litt sånn «hjelp til selvhjelp». Lykke til Edit: Ja, HTML-fila di er mangelfull, du mangler: DOCTYPE! og en definisjon av tegnsett. Eksempel på tegnsett: [...] <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"> </head> [...] Dessuten er <center> og font>-taggene utgått. Dette løses ved CSS nå. CSS Font Properties Midtstilling i CSS test.html Endret 18. juli 2006 av JohnRichard Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 deretter sjekke ut W3 Schools. Stikkord: CSS, div-tag Anbefaler deg å gi blaffen i w3schools, og gå til htmldog.com istede Pluss at det heiter div-element Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg bare mobbet boka du har anmeldt Arve www.htmldog.com anbefales også ja Hypernicus: Kommet noe videre forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå