Gå til innhold

Dømt for noe du ikke har gjort!

Anbefalte innlegg

Ja, og det er surt. 17000 kroner er mye for en stakkars student...og ekstra surt er det når du absolutt ikke hadde noe med bråket å gjøre...

6554587[/snapback]

Denne historien (hvis den er korrekt) er et godt eksempel på at rettsprinsippet bør følges, og at det kan føre til uheldige/urettferdige konsekvenser dersom det ikke følges. Føler kameraten din at rettsvesenet er til for å beskytte ham? Sannsynligvis ikke.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vil dessverre alltid være noen som er uheldige.

6554614[/snapback]

Ja, og det er surt. 17000 kroner er mye for en stakkars student...og ekstra surt er det når du absolutt ikke hadde noe med bråket å gjøre...

6554706[/snapback]

Hvorfor ble ikke skikkelig bevis forelagt da?

Lenke til kommentar

6554587[/snapback]

Denne historien (hvis den er korrekt) er et godt eksempel på at rettsprinsippet bør følges, og at det kan føre til uheldige/urettferdige konsekvenser dersom det ikke følges. Føler kameraten din at rettsvesenet er til for å beskytte ham? Sannsynligvis ikke.

6554733[/snapback]

Selfølgelig gjør han ikke det, han hater jo hele systemet og politiet ( for røff og urettferdig behandling).

6554614[/snapback]

6554706[/snapback]

6554738[/snapback]

Det lurte jeg på også.

Det som advokaten hans sa, var at han godt kunne gå videre med saken, men de kom til å kjøre på uansett, så da blei jo saksomkostningene såpass høye uansett..regninga på advokaten var jo allerede på 10 lapper....noen ganger er det best å bare gi seg før tapet blir for stort..skjønner du hva jeg mener?

Jeg vil helst ikke gå innpå veldig detaljert rundt denne saken, da det er en privat greie, men det er en sann historie, og ett prakteksempel på at man kan bli uskyldig dømt.

Lenke til kommentar
Selfølgelig gjør han ikke det, han hater jo hele systemet og politiet ( for røff og urettferdig behandling).

Og det har han all rett til å gjøre. De gjorde en dårlig jobb, og han måtte betale for det. Det er iallefall ikke hva jeg kaller et rettferdig system. :nei:

Det som advokaten hans sa, var at han godt kunne gå videre med saken, men de kom til å kjøre på uansett, så da blei jo saksomkostningene såpass høye uansett..regninga på advokaten var jo allerede på 10 lapper....noen ganger er det best å bare gi seg før tapet blir for stort..skjønner du hva jeg mener?

Da bør han bytte advokat. Hvis ikke kameraten din har tilstått å ha gjort det, og hvis det ikke eksisterer bevis på at han faktisk deltok i volden, så skal han ikke dømmes for det. Dere kunne til og med ha anmeldt Securitasvakten for å holde dere igjen, for det hadde han egentlig ikke lov til heller.

Jeg vil helst ikke gå innpå veldig detaljert rundt denne saken, da det er en privat greie, men det er en sann historie, og ett prakteksempel på at man kan bli uskyldig dømt.

6554763[/snapback]

Godt eksempel! :yes:

Lenke til kommentar

6554587[/snapback]

6554733[/snapback]

6554614[/snapback]

6554706[/snapback]

6554738[/snapback]

Det lurte jeg på også.

6554763[/snapback]

Da valgte han selv å trekke seg ut av saken når prisen var så høy. Slik trakk han seg ut mens han fortsatt hadde noe, og satt seg ikke i fare for å kanskje tape enda mer.

Lenke til kommentar
Da valgte han selv å trekke seg ut av saken når prisen var så høy. Slik trakk han seg ut mens han fortsatt hadde noe, og satt seg ikke i fare for å kanskje tape enda mer.

6555102[/snapback]

Nemlig, og det skjønner jeg veldig godt.

Og ikke la meg starte en diskusjon om voldelige vektere, har kompiser som har fått knekt armer og neser av vektere....også når vi var kids...ene blei faktisk banka av en vekter godt oppi 20 åra...kult når man er 14... jaja, den diskusjonen kan vi ta en annen gang :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...