int20h Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hard konkurranse fra AMD fører til at Intel kommer til å kutte prisene på Celeron D til høsten. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Syns no de er billige fra før da... Ligger jo rundt 400kr for en på 2,5-2,6ghz Hvor blir det av celeron D prossesorene med 512kb L2 cach...... :S Endret 18. juli 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 jeg bruker en celeron D med 512kb cache nå.. D352 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Intel må kutte prisene, siden AMD kutter såpass sine priser. Intel må også prise Pentium4 og PentiumD veldig lavt om de skal få solgt ut de store lagrene. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Eneste fordelen med Intel C er krympet prod teknikk. Da gjør det ikke så vondt når de kaster den etter deg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) jeg bruker en celeron D med 512kb cache nå.. D352 6511302[/snapback] Jaha... og du kjører stock hastighet? Vurderer en slik godbit selv, men da skal den klokkes over 5Ghz (som den visstnok skal klare uten større innsats). Celeron D "Cedar Mill" - 5Ghz @Rullerimfrost. Foreslår at du oppdaterer deg mht. Celeron D.. særlig "Cedar Mill". De er ikke så ille som mange fremdeles tror. De klokker langt og yter da faktisk greit nok. Når man da tar hensyn til den lave prisen.. så er de ikke så dårlig kjøp. Endret 18. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Vurderer en slik godbit selv, men da skal den klokkes over 5Ghz (som den visstnok skal klare uten større innsats).|url=http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103360&highlight=352|Celeron D "Cedar Mill" - 5Ghz|/url| 6512037[/snapback] Merk at de to prosessorene såvidt runder 5GHz med ganske dyre og store kjølere (Thermaltake Big Tyfoon og Scythe Ninja). Jeg vet ikke hvordan de yter men jeg ser ikke bort i fra at det kan være lurere å spare noen hundrelapper på den kraftige luftkjølinga og bruke de lappene på å kjøpe seg en billig Pentium D 805 i stedet for og bruke den som utgangspunkt for overklokking med standard kjøler. Celeron D 356 koster fra 769kr i prisguiden mens Pentium D 805 koster fra 962 kr i prisguiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 @Simen1: Dersom du skal kjøpe/klokke en 805D så burde du ha fått med deg at stock kjøler overhodet ikke er egnet. Faktisk: Dersom du gadd å kjøpe inn/tweake like mye Intel CPU'er som undertegnede (Netburst) ville du sett at stock kjøler er noe man kaster i søpla..eller gir bort til de som trenger en stock Intel kjøler.. Så den utgiften får du uansett.. Jeg er likevel enig i at 805D er ett bedre kjøp enn en "Cedar Mill" 352/356. Min kommentar var rettet mot de som fremdeles lever i den villfarelse at Celeron D (Prescott/Cedar Mill) er det samme som Celeron Wilamette ("grøss"). Ref emnet i tråden: Jeg vil anta at prisene senkes på 352/356 slik at de blir enda bedre kjøp enn de er nå. PS. Jeg tror at disse (Celeron D) mest er myntet på slike som undertegnede som "bare må teste/klokke" ulike rimelige utgaver av CPU'er..alternativ er så på budsjett at hver krone teller når ett system skal bygges (og man av irrasjonelle grunner ikke vil bygge annet enn Intel system). Det er helt klart mer fornuftige alternativer.. dersom man skal *bruke* CPU/system til noe nyttig.. dvs. ikke kjøre SuperPi1M. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå