Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treeeege krav fra Bluecom

Anbefalte innlegg

Fikk sist lørdag en regning fra bluecom, der det bla følgte med et lite brev. Der det sto at Ventelio hadde kjøpte opp noe firmaer e.t.c Og da hadde de ikke fått med alt på fakturaen. Så nå kom det, de ikke hadde "krevd" før.

Jeg ble kunde 01feb iår... og nå (15.07) blir jeg krevd for "Oppkobling U/TLF" 999,- er ikke dette litt velt sent da? Må vel være noen regler på dette?? :hrm:

Og står heller ikke i kontrakten jeg fikk fra bc, at jeg skal betale 999,- hm.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg i så fall tatt en telefon til dem hvis ikke det står i kontrakten at dette er noe som må betales.

I forhold til det med krav tilbake i tid så vet jeg ikke helt sikkert hvordan reglene er for dette siden det varierer fra bransje til bransje.

Jeg vet at strømbransjen kan kreve tilbake i tid for 3år, mens jeg vet at jobben min krever tilbake for 2år (den delen som ikke er i strømbransjen)

Lenke til kommentar
Da ville jeg i så fall tatt en telefon til dem hvis ikke det står i kontrakten at dette er noe som må betales.

I forhold til det med krav tilbake i tid så vet jeg ikke helt sikkert hvordan reglene er for dette siden det varierer fra bransje til bransje.

Jeg vet at strømbransjen kan kreve tilbake i tid for 3år, mens jeg vet at jobben min krever tilbake for 2år (den delen som ikke er i strømbransjen)

6510893[/snapback]

Jeg bestile igjennom "brebåndsguiden" ivertfall den mailen jeg fikk fra bluecom da, sto det ikke noe om 999,- Sto lista opp pris på modem, ip tlf e.t.c

Skal ivertfall... prøve og ringe, og høre hva de har og si... men..er jo faktura periode nå.. så laaaaaaaaaang kø på tlf :no:

Lenke til kommentar

Er snodig at du betaler for oppkoblingen når selskapet ble oppkjøpt....

Viss ikke firmaet fra før av har krav om at alle uten telefon skal betale 999kr mer enn andre... vet det er en del selskaper som driver med dette...

Men når firmaet blir oppkjøpt skal du ikke belastes (annet viss prisene stiger på adsl'n)

Men vill ikke tro at det er en regning du skal betale...

men har drevi å kikka litt og de fleste selskaper krever en 1000 lapp ekstra for oppkobling når man ikke har telefon.... samt den 65-100kr ekstra i mnd...

Den mnd ekstra er avgift som brukes til å betale leia av kobberkabelen. (det er med i telfonregninga viss man har telefon)

Men om det er en statlig avgift på oppkoblinger av linjer uten hustelefon kan godt hende... skal sjekke litt rundt...

Er det tilfelle må du nok punge ut. For da er det ikke selskapet som sitter igjen med pengene dine....

Blir på samme måte som en del annet... f.eks avgifta du betaler en gang i året for å ha parabol. Det er en statlig avgift (altså kort-avgifta)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
men har drevi å kikka litt og de fleste selskaper krever en 1000 lapp ekstra for oppkobling når man ikke har telefon.... samt den 65-100kr ekstra i mnd...

Den mnd ekstra er avgift som brukes til å betale leia av kobberkabelen. (det er med i telfonregninga viss man har telefon)

Men om det er en statlig avgift på oppkoblinger av linjer uten hustelefon kan godt hende... skal sjekke litt rundt...

Er det tilfelle må du nok punge ut. For da er det ikke selskapet som sitter igjen med pengene dine....

Blir på samme måte som en del annet... f.eks avgifta du betaler en gang i året for å ha parabol. Det er en statlig avgift (altså kort-avgifta)

6511062[/snapback]

Så vidt jeg vet, er dette en "avgift" som Telenor har. De som leier linjer av Telenor, må derfor viderefakturere dette. ISP'er med egne linjer, f.eks. NGT, har ikke denne ekstraavgiften.

Lenke til kommentar
Og når fikk nextgentel egne linjer?

6511177[/snapback]

De har egne ADSL2 Linjer:

http://www.nextgentel.no/privat/produkter/adsl2+/

NextGenTel har bygd ut og eier sitt eget bredbåndsnett som kontinuerlig oppgraderes slik at flaskehalser ikke oppstår. Vi har derfor full kontroll på ytelsen i nettet og er ikke begrenset av kapasitetsproblemer hos andre aktører som for eksempel Telenor. Den eneste begrensende faktoren for deg som kunde er lengden og kvaliteten på kobberlinjen fra telefonsentralen inn til huset ditt.

Lenke til kommentar
Fikk sist lørdag en regning fra bluecom, der det bla følgte med et lite brev. Der det sto at Ventelio hadde kjøpte opp noe firmaer e.t.c Og da hadde de ikke fått med alt på fakturaen. Så nå kom det, de ikke hadde "krevd" før.

Jeg ble kunde 01feb iår... og nå (15.07) blir jeg krevd for "Oppkobling U/TLF" 999,- er ikke dette litt velt sent da? Må vel være noen regler på dette??  :hrm:

Og står heller ikke i kontrakten jeg fikk fra bc, at jeg skal betale 999,- hm..  :ermm:

6510887[/snapback]

Tror du skal ringe og si ifra, har hørt om det før på #bluecom, skal visst være feil på faktura.

Lenke til kommentar

Dersom du har bestilt en separert adsl linje, også kalt full akssess på fagspråket, vil du nok måtte betale denne avgiften - da montører får en større jobb når det kommer til kopling. (Kopling på HK Sentral, Kopling i HF, Kopling i evt. MF og Kopling i EF, samt inn til grensesnitt).

Dersom du har telefon fra før, blir du oppkoplet på delaksess. Mao, kun en kopling på HK Sentral for montør.

Montører/Entrepenører skal ha sin bit av kaka, telenor skal ha sin bit og til slutt ISP'n. Rundt tusenlapp er standard pris på dette, mens enkelte ISPer kjører kampanjer der dette er inkl. til tider.

De fleste operatørene i dag bruker Telenor sitt kobbernett, og må selvfølgelig leie kobberlinjene. I storbyene har de fleste operatører eget utstyr i sentral, men enkelte steder leier dem dslam av Telenor også.

Endret av admirable
Lenke til kommentar

Takk for mange svar!! :thumbup:

Har stått i lang kø på bluecom nå.. Snakka med en hyggelig kar faktisk... :p men ser ut som jeg må betale 999,- :cry:

Jeg trudde siden jeg hadde ngt før, og bytte til bc.. så slapp jeg jeg og betale... men.. det stemte jo self ikke.

Jeg bestile Bluecom linja i slutten av desember 2005, husker ikke om Ventelio hadde kjøpt de opp da?

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...