Gå til innhold

Kan jeg bytte ut disken i Maxtor Onetouch kabinett

Anbefalte innlegg

Den eksterne disken min har gått rimelig åt skogen. Kjører disk kontroll nå, og det er hauger av ødelagte sektorer. Kanskje ikke så rart med tanke på hvor varm disken blir, og hvor dårlig jeg har behandlet den.

Men spørsmålet er like enkelt som det er vanskelig:

Kan jeg ta ut den 3,5" disken som sitter inni der nå, og sette inn en hvilken som helst annen 3,5" disk? Sitter en Maxtor MaxLine 2 250gb disk inni der nå. Bør jeg gå for en annen 250gb disk, evt. en 250gb Maxtor disk, eller kan jeg prøve meg på 300gb+?

Vet jo ikke hva kontrollerkortet som sitter inni kabinettet klarer (det som lager overføringen mellom harddisken og usb2/firewire.

På forhånd takk for svar.

By the way, disken min er identisk med denne, bortsett fra at min er på 250gb.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=24310

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje akkurat den typen, men ein anna ekstren. Huskar ikkje kva den heiter. Den har eg bytta hd og satte inn ein større. Det var litt knotete og få det til, sleit bla med å finne ut korleis eg skulle få opna den. Den har fungert heilt fint etter at eg gjorde dette. Når det er sagt så mistar ein garantien, når ein gjer det. Trur eg fyrst ville prøvde å fått den reparart på garantien. Det forutsetter sjølvsagt at den ikkje er full av bulker og bærer preg av å ha blitt dårleg behandla.

Lenke til kommentar

Det er bare å skru ut skruene på "bakplaten". Du bryter garantien som det sies her, (mener den ene skruen sitter under "garanti klistrelappen"). Pass på at det er et par små klips og noen puter som sitter klemt mellom de chassiet og disken, disse blir lett borte.

Det har ikke noe å si med størrelsen på disken. Jeg har nappet ut en 160GB IDE disk, og satt inn en 250GB. Det funket brillefint :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...