JonnyO Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Nå har jeg endelig bestilt. Her er det jeg bestilte: Kabinett: Chieftec GX-01B-400 Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT Harddisk: Seagate 7200.10 320GB Minne: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB Trådløst nettverkskort: Linksys Wireless-N CardBus WPC300N (har dvd-rom/brenner, skal ikke ha skjerm foreløpig) Ser dette greit ut? Noe som mangler? -Kabel til harddisk? -kjølepasta? Endret 4. august 2006 av JonnyO Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Følger med masse IDE/SATA kabler til hovedkortet og kjølepasta følger med BOXED kjøleren. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 kjølepasta følger med BOXED kjøleren. 6611936[/snapback] Tja, på en måte. Hvis boxed-kjøleren er den samme som på de eldre S775-CPUene sitter det på en slags greie på kontaktflata til kjøleren som virker som kjølepasta med plastelinaktig konsistens. Den er ikke så veldig mye å skryte av, så hvis du vil ha optimal varmeoverføring bør du bytte den ut. Men da bør du jo bytte ut hele kjøleren uansett... Når vi snakker om den kjøleren er den forøvig grusom å montere (formoder at den bruker samme festemekanisme som S775 alltid har gjort). Du skal ha gode nerver og bra med styrke i fingerne for å få på den. Ignorer for all del det som står i manualen om at du skal montere hovedkortet før du fester kjøleren, etter min erfaring er man nødt til å presse mot baksiden av HK for at det ikke skal brekke når du setter i pluggene. Litt avsporing, men siden jeg har hatt problemer med dette selv følte jeg for å nevne det Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 kjølepasta følger med BOXED kjøleren. 6611936[/snapback] Tja, på en måte. Hvis boxed-kjøleren er den samme som på de eldre S775-CPUene sitter det på en slags greie på kontaktflata til kjøleren som virker som kjølepasta med plastelinaktig konsistens. Den er ikke så veldig mye å skryte av, så hvis du vil ha optimal varmeoverføring bør du bytte den ut. Men da bør du jo bytte ut hele kjøleren uansett... Når vi snakker om den kjøleren er den forøvig grusom å montere (formoder at den bruker samme festemekanisme som S775 alltid har gjort). Du skal ha gode nerver og bra med styrke i fingerne for å få på den. Ignorer for all del det som står i manualen om at du skal montere hovedkortet før du fester kjøleren, etter min erfaring er man nødt til å presse mot baksiden av HK for at det ikke skal brekke når du setter i pluggene. Litt avsporing, men siden jeg har hatt problemer med dette selv følte jeg for å nevne det 6613230[/snapback] Faktisk veldig greit at du nevner det siden det er flere her som skal ha seg Core 2 Duo snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå