DevianX Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Kan overklokking ødelegge overnevnte enheter? Eller gjelder det kun på hovedkort som ikke har agp/pci lock? Vennligst svar fort! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 hvordan da? da mener jeg brenner f.eks! Lenke til kommentar
enry Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Sorry, - jeg skrev ja uten å lese det lange innlegget ditt godt nok. Jeg trampet i grøten eller klaveret altså ... Om du har PCI/AGP-lock, - slik at du holder deg til rette hastigheter på disse enhetene, - er det vel ingen fare, - tror jeg. (Jeg mente at du kan skade enhetene UTEN PCI/AGP-lock.) - Jeg har allerede beklaget ... :wink: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Men hvis du har f.eks agp/pci lock. Da vil man ikke ødelagge f.eks lan og lydkort. Men det jeg er ute etter er om man kan ødelegge brenner og dvd. Siden dette går ikke under agp/pcu lock. dette går som jeg vet under ide 1 og 2. Vil overklokking føre til at disse hastighetene økes? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 IDE kontrolleren er koblet på pci-busen (det samme gjelder usb kontrolleren). Når du ikke overklokker pci-busen vil det derfor heller ikke være noen fare for harddisker og cd-brennere. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 takk skal du ha! Men da blir konklusjonen følgende: Hvis et hovedkort ikke har pci/agp lock, kan dette medføre til at man kan ødelegge brenner, harddisk, lan, lyd o.s.v. Siden disse kan få altfor høye hastigheter. Hvis et hovedkort har pci/agp lock, og kjører disse på normale hastigheter. Er det ingen fare for at nevnte enheter kan ta kvelden. Merk dere ``normale`` hastigheter. Stemmer dette nå?? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg trenger en bekreftelse på om det stemmer? siden en venn av meg har klart å ødelegge brenneren sin. Og vi prøver å finne ut hva som er årsaken. Han har et hk uten pci/agp lock. Han har klokket på det høeste 120fsb siden cpu'en hans kjører 100fsb på standard. 120fsb vil si at pci hastighetene kjørte på 40mhz. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Kan dette være en mulig årsak til at brenneren har tatt kvelden? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg har fått en bekreftelse fra Byggeren om mine påstander. De er 100% riktige. Takk nok en gang Byggeren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå