Passasjer Skrevet 21. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2006 Ta me Scattered Ashes =) Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2006 nå kom uansett Prometheus før Scattered Ashes, så ta Prometheus først, så kan du ta SA senere isåfall... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Knall, klarer ikke å vente med å se deg på Wacken Fixed for truth. Men da var guiden ferdig. (Har hatt besøk og jobbet i helga, så jeg har ikke hatt tid før nå.) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Har vel egentlig ikkje hørt noe fra Emperor, men denne guiden ga meg vledig lysten for å si det slik. Toppers guide Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Knall, klarer ikke å vente med å knulle deg på Wacken Fixed for truth. 6547574[/snapback] Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Knall, klarer ikke å vente med å knulle deg på Wacken Fixed for truth. 6547574[/snapback] 6548397[/snapback] *humre* Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Du har glømt å nevne Night Of The Graveless Souls som eit høgdepunkt. Ei fantastisk låt. Du kan justere ned Prometheus åtte hakk. Ei elendig plate. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Du har glømt å nevne Night Of The Graveless Souls som eit høgdepunkt. Ei fantastisk låt. Du kan justere ned Prometheus åtte hakk. Ei elendig plate. 7284301[/snapback] pøh...den er genial! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Vurderer faktisk sterkt å vurdere opp både den og IX med 0,5 poeng hver. Night of the Graveless Souls er utrolig bra ja, men ikke bra nok iforhold til de andre låtene til å nevnes som et høydepunkt, mener jeg da. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Flott guide du har laget til Emperor. Er tilogmed enig i høydepunktene fra hver skive. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Emperor herjer hardt! Men du burde kanskje hatt med den "True Kings of Norway"-splitten de gjorde med Dimmu Borgir, Immortal, Ancient og Arcturus Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Emperor herjer hardt! Men du burde kanskje hatt med den "True Kings of Norway"-splitten de gjorde med Dimmu Borgir, Immortal, Ancient og Arcturus 7285158[/snapback] han har med den... de låtene på den er fra "As The Shadows Rise" Lenke til kommentar
aemil Skrevet 6. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2007 Knallguide! Er totalt hekta på Prometheus og In The Nightshade Eclipse! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2007 Interessant band, absolutt. Siden jeg synes det er moro å gå litt mot strømmen så vil jeg gjerne sette et lite spørsmålstegn ved In The Nightside Eclipse. Mange regner dette som det ultimate Black Metal-albumet, men jeg må tilstå at jeg ikke klarer helt å komme inn i det. Greit nok, Inno A Satana er svært bra, men resten av albumet flyter litt sammen i en slags skrikesuppe med spøkelseskoring ((litt tongue in cheek her)... senest i går forsøkte jeg å høre gjennom hele albumet, men endte opp med å skippe midtpartiet, høre gjennom Black Wizards og Inno, før jeg søkte tilflukt i Immortal - Damned In Black, hehe. Nå kan det helt klart hevdes at det at jeg ikke får så mye ut av In The Nightside Eclipse er mitt problem, og at jeg går glipp av noe stort og så videre, men hva mener andre her? Det ser ut som om Emperor er bortimot uangripelige, jeg har til gode å finne en person som liker Black Metal, men som IKKE liker Emperor. Jeg er fristet til å dra paralleller mellom Emperors bombastiske orkester-BM og Dimmu Borgir, men da blir jeg vel kjeppjaget fra tråden Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 28. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2007 Noen Dimmu-låter kan ligne på Emperor sine, men det er ikke så mange. Liker Dimmu ganske godt selv, men de er helt forskjellige og bør/kan ikke sammenlignes. Har hørt på Welkin et par dager på jobb nå, DEt er herlig album. Får mye lettere tak på det enn Nightside, hvis du ikke har hørt det, svinepelz. Generelt syns jeg Emperor sine studioalbum holder veldig høy kvalitet(ikke hørt Prometheus, men skal gjøre det snarest). Ihsahn har et nydelig særpreg i stemmen Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 29. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2007 Noen Dimmu-låter kan ligne på Emperor sine, men det er ikke så mange. Liker Dimmu ganske godt selv, men de er helt forskjellige og bør/kan ikke sammenlignes. 8966695[/snapback] Sammenligningen var mest ment som en liten provokasjon, da jeg ikke har problemer med å høre forskjell på Dimmu og Emperor, men de bruker mange av de samme grepene. Om man ser på Black Metal slik mange purister mener det skal spilles, skittent, stygt og svart, så mener jeg at både Dimmu og Emperor har beveget seg ganske langt bort fra det utgangspunktet, men det er bare Dimmu som får tyn for det. Emperor framstår for meg med et mye større og mer "organisk" lydbilde enn Dimmu, som ikke alltid klarer like godt å integrere de symfoniske elementene med en litt basic og kjedelig black metal-sound, men for all del, jeg har ikke noe imot Dimmu Borgir. Skal vurdere å sjekke ut Anthems, må bare bygge opp litt Emperor-lyst først. Takker uansett for tipset Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2007 Det kan muligens være litt vanskeligere å sette seg inn i ITNE fordi låtene er noe mindre variert, og den kalde og småskittne produskjonen kan gjøre det litt vanskelig å skille noen av låtene. Dette problemet møter du neppe på Anthems. Knallbra produksjon og mer varisjon i lydbildet gjør at det er enklere å skille låtene og lære seg dem å kjenne. Jeg anbefaler deg uansett å gi begge albumene flere sjanser. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 21. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2007 Huff, plager meg at jeg ikke har fått tak i Anthems enda Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 22. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2007 http://www.play.com/Music/CD/4-/489713/Ant...sk/Product.html Easy peasy. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Sånn, da er limited edition digipaks av Anthems og Prometheus forhåndsbestilt på play.com, så får vi se i september om det faller i smak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå