rønning Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Sitter og fikser med et mailscript. En mail skal sendes to ganger, med litt forskjellig info. Den første mailen sendes greit, men den andre vil ikke sendes når jeg bruker headers.. Bruker den samme header-variabelen i begge mailfunksjonene, så skjønner ikke i det hele tatt hva det kan være.. Noen som ser hva som er feil i denne koden?? $headers = 'From: ' . $name . ' <' . $mail . '>' . "\r\n" . 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n" . 'MIME-Version: 1.0'; mail('$to', '$subject', $message, $headers) or die("<span class=\"feil\">Mailen ble ikke sent</span></div></body></html>"); ps! det er ikke bruken av variabler i $header-teksten, har prøvd med ren plain text Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du har enkelfnutter rundt $to og $subject i funksjonskallet, det gjør at mail-funksjonen mottat strengene '$to' og '$subject' og ikke innholdet i disse, som er det du vil. '$to' er ingen gyldig mailadresse, og dermed får du ikke sendt mail.. -Simen Lenke til kommentar
rønning Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 beklager,...det der var en feil fra min side..Gjorde bare om fra 'mailadresse' når jeg skrev den inn her...I scriptet står det '[email protected]' og 'tittel' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå