Blacki Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Har kjøpt meg en Nordkapp 22 fots båt med en Volvo Penta 170 hesters motor, bensin. Da instrumet panel er skadet av en mindre brann, og tenningsnøkkel ikke kunne brukes så ble båten startet med å koble 2 av tenings ledningen (er 5 ledniger der som går i 3 eller 4 koblings punkter). Båten startet fint, gikk greit før den uten varsel stoppet etter 15-20 min. Nå klikker det bare fra startmotor/eller i nærligende område når jeg prøver og få start. Har prøvd å bytte mellom forskjellge batterier, men hjelper ikke så det er ikke i mangel av strøm. Har nå koblet fra startmotor og prøvd å sette strøm på denne direkte uten at det skjer noe! Er ikke noe motor kyndig fyr utover det vanlige.. Skal gå og få sjekket/målt startmotor i morgen. Kan dette være et resutat av at jeg har korsluttet disse 2 lednigene i tenning? Lednigene måtte være sammen sluttet, dro jeg dem fra så stoppet motoren. Siste gangen så lot jeg dem bare være sammentvinnet mens motoren gikk helt fint i som sagt 15-20 min. Kan jeg ha "brent" noe i startmotoren? *Om det er noen i Haugesunds område eller omeng som kan hjepe, så vil jeg betale rimlig bra! Tror ikke dette er en stor jobb for kyndige... * Haster litt med å få ting i orden da jeg ligger ved lånt kai, og ellers ønsker å bruke båten mens det er feire... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Kan være startmotoren er fakked... Eller så kan det være någe med det instrumentpanelet som har tatt turen... Vill tru det er någe med panelet siden motoren sveiv fint og bare stoppet... Endret 25. juli 2006 av terhi Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Jepp, har skiftet starter nå og fixet tenning så da funket det fint. Men nå har jeg problemer med at motoren går/gikk varm, og fikk ikke skikklig kjøling. Er vel termostat, impelier, vannpume eller noe i den duren som sikkert er noe gæli med! Nå smeller den også rimlig kraftig når jeg skal prøve å starte den... Håper bare den ikke har gått så varm at motoren har fått seg en knekk.. Skal få meg noen kvalifiserte til å se på den snart. Og da det er uaktulet og gå på overprisete marine verksted som tar 700-800,- pr. arbeidstime ++ så skal jeg nå rykke inn en annonse i lokalavisen og se om det er noen som kan hjelpe til mer "normal" pris... Må være en fin liten jobb for en student/ungdom eller pensjonist som kan motor (volvo penta..) og vil tjene noen kroner... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Forstår deg godt,det er extremt dyrt med verksted. Du får ha lykke til ivertfall,og ein fin fin sommer. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg jobber på et verft i sommer. Her måtte vi skifte det ene hekk agregatet på en nesten ny 40 foter med 2 motorer. Pris 70 000. Og det er bare prisen for hekk agregatet. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Skjønner godt at ikke du vil ha den på verksted..... jeg jobber på et båtsenter og 50 kr timen.... de må tjene grovt på meg vis de tar 700 kr timen da kanskje skal be om lønnøkning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå