prime_id Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 hei! har et problem med en pc jeg bruker til musikk produksjon. Det kommer en veldig irriterende høy frekvent lyd. Det kommer bare når jeg setter på et musikk program!. altså når lyd driveren er åpen. men støyet kommer ikke fra høytalerne, men fra pcen. har spurt endel, men ingen har et godt svar. kun at det er mulig det kommer fra cpu. er det noen måte å fixe dette problemet? har hørt dette er et vekjent problem. håper det er noen som vet hva dette er! magnus Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) jeg har hørt at slike lyder kan komme fra spoler som begynner å vibrere når det går strøm gjennom dem. fant ikke noe bilde desverre. disse er ofte klint inn med noe gummigreier for å få slutt på vibreringene. det du kan gjøre er å bruke en limpistol og legge på litt lim på spolen. det kan stoppe vibrasjonene. EDIT, fant et bilde av spolene på hovedkortet http://www.winajuda.com/deskmod/2005-06/motherboard.jpg Det er da den grønne ringen kobbertråden er surret rundt, sånn hvis du ikke veit hva en spole er. Endret 17. juli 2006 av Tøffe-Tetra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå