Olsenhower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Nei, der kommer det sjelden fluer inn, og hvis det kommer en inn, så legger jeg vanligvis ikke merke til den. Går kyr og hester på en mark utfor hytten, de tiltrekker seg litt fluer. Er ofte 5-6 fluer i vinduskarmen der. Men nok om fluedreping? Det var ikke akkurat poenget mitt. Nå er uansett jobbdagen ferdig, så tudelu og ha en fin kveld! Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Gullfiskene våre døde før vi behøvde å rekke å tenke på om vi i det hele tatt skulle ta fra dem livet. Endret 18. juli 2006 av Scotch:) Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Haha, drukne en fisk. Genialt. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Eller bare la den dø naturlig... Lenke til kommentar
Lamakar Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 la den tørke ut på trr, varm asfalt og gi den litt vann i det øyeblikket før den dør. Gjenta dette Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hva med å slippe den ut i vannet? Da slipper du å drepe den og den kan forhåpentligvis overleve i det deilige vannet i Norge. Ellers Kan du putte den i en flaske bensin og kaste den på et bål. Det merker han nok neppe. En annen ting er å putte den i en pose, og ikke gi ham nytt vann, ergo blir det ingen oksygen. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Herregud, slå den ihjel eller noe. Kjenner vel ikke smerte uansett? Du vet det har gått forlangt når gullfisker plutselig skal avlives humant.. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Denne metoden er nok den beste: Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Det har blitt bevist at fisker kjenner smerte. På forsøksfiskene kom det smertesignaler fra hjernen når de ble påført.. smerte. Om insekter kjenner smerte er vel heller uvisst, men noe ubehag kjenner de nok hvis en river vinger og bein av dem. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jaja, fatter uansett ikke poenget, kansje tråden ble laget for tull, men syntes det er idioti i spekulere i humane måter å avlive en gullfisk. Er ikke så begeistret for tortur, men om det er brutalt eller ikke spiller ingen rolle så lenge det går fort. Lenke til kommentar
gnocci Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Jaja, fatter uansett ikke poenget, kansje tråden ble laget for tull, men syntes det er idioti i spekulere i humane måter å avlive en gullfisk. Er ikke så begeistret for tortur, men om det er brutalt eller ikke spiller ingen rolle så lenge det går fort. 6518123[/snapback] Tråden ble nok ikke startet for tull, nei, det fortonet seg nemlig som et viktig spørsmål etter min diskusjon med Tony. Kanskje ikke fordi jeg tror det har så VELDIG mye å si for fisken sin del, men like mye fordi jeg faktisk har lyst til å være den med riktig svar, og når det i tillegg er et svar som fører til at fisken dør på en forhåpentligvis mindre smertefull måte, føler jeg liksom dette blir dobbelt opp. It made my day. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå