araziel Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Selv fisker jeg også. Stort sett hver dag. På båten, naturligvis. Noen ganger er det delfiner i området og, men de er heldigvis intelligente nok til ikke å la seg fiske. I og med at de ikke er fisk, men pattedyr. 6510063[/snapback] Litt småteit metafor i og med at delfiner faktisk biter på kroker, og delfinfiske faktisk er ganske vanlig. Uansett kan jeg si noe sånt, ikke fordi jeg mener gullfisken er verdt så forferdelig mye, men fordi den som avliver en gullfisk vha sulting viser akkurat hvem han/hun er, noen jeg helst vil vært foruten. Forøvrig vil jeg ikke si at et menneskeliv er verdt mer enn en gullfisks, vi er akkurat like meningsløse alle sammen. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Akvariefisk skal kokes når de skal taes livet av, ja. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 stemmer som sagt før putt den i kokende vann dør på et blunk da.. Selvom det bare er en gullfisk det er snakk om her så har vel etthvert dyr rett til å bli avlivet på den mest humane måten.. avlive eller drepe fisk med hammer og sånt er jo bare grisete og ekkelt egentlig, selvom en gullfisk ikke er regnet for å være det smarteste dyret i verden så betyr ikke det at man skal behandle dem dårlig.. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 stemmer som sagt før putt den i kokende vann dør på et blunk da.. Selvom det bare er en gullfisk det er snakk om her så har vel etthvert dyr rett til å bli avlivet på den mest humane måten.. avlive eller drepe fisk med hammer og sånt er jo bare grisete og ekkelt egentlig, selvom en gullfisk ikke er regnet for å være det smarteste dyret i verden så betyr ikke det at man skal behandle dem dårlig.. 6510303[/snapback] Er ikke det at jeg ikke er enig i at man ikke skla leke seg med de til de dør, men hvor setter man grensen? De fleste tar livet av andre dyr som mus, edderkopper, veps osv uten å tenke seg om, og gjerne med gift og andre metoder som kanskje ikke akkurat kan regnes som humane. Lurer på om folk her inne vet hvordan kyr og andre dyr til mat blir tatt livet av på enkelte steder, selv om det blir mindre og mindre av "misshandling" i slakteribransjen. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ja LOL så mye jeg vil. En gullfisk for faen. Jeg tar ingen som har medfølelse med en forbanna gullfisk seriøst. 6509865[/snapback] Tydeligvis ikke for hamstre heller 6510490[/snapback] haha hadde tenkt og skrive det samme Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 ta en kniv, legg den inntill hodet mellom øyene med spissen. så tar du et raskt støt. så er du ferdig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Tusen takk for en fin start på dagen trådstarter. Lesingen har fått meg til å stille meg selv noen virkelig seriøse ransakende spørsmål om min egen tilstedeværelse. Har tenkt å ta affære, og begynner med å kun kjøre i 5km i timen heretter. Bare tenk på myggen da den treffer bilruta i 100 ... Det siste som farer gjennom hodet er dennes eget rævhull. Makan til fornedrende edelikt fortjener ingen, selv ikke en mygg. Endret 18. juli 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Tusen takk for en fin start på dagen trådstarter. Lesingen har fått meg til å stille meg selv noen virkelig seriøse ransakende spørsmål om min egen tilstedeværelse. Har tenkt å ta affære, og begynner med å kun kjøre i 5km i timen heretter. Bare tenk på myggen da den treffer bilruta i 100 ... Det siste som farar gjennom hodet er dennes eget rævhull. Makan til fornedrende edelikt fortjener ingen, selv ikke en mygg. 6510886[/snapback] :!: Forøvrig er flushing i toalettet en stor slager her, men får sjelden gjort det da fiskene i akvariet er sånn rundt 13 år gamle nå (mange fisker er også blitt spist opp igjennom tidene av de ganske så store ). Men men... human avliving... Det kan vel forøvrig ikke dere vite noenting om, da dere ikke har spurt gullfisken Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jarmos altseende øyer hviler på denne tråden så slutt å spamme ! Flere poster fjernet og en redigert. Mvh jarmo Lenke til kommentar
RIP Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Kjenner noen folk som bare reiste fra noen gullfisker de hadde og lot de sulte i hjel. Oh yes. Hadde noen gitt meg en pistol og tillatelse hadde jeg uten et sekunds ettertanke levnet jorden bar for idioter som det. Og ja jeg fisker, og har ingenting imot jakt. Skjer med innstilling? Sette opp et menneskeliv mot en fisk? Må nesten fortelle historien om når jeg hadde en gullfiskbolle som egentlig var en godteriboks på pultet på ungdomskolen. Det var jo klassens høydepunkt å bytte vann og mate Null Komma Josef Amadeus og Artur "Kulemage" McEvilfield. Grunnen til at han ble kallt "Kulemage" var at han begynte å spise Josef istedenfor den vanlige fiskematen. Var mange jenteskrik i klassen når Artur hadde kulemage og halve Josef var borte! RIP Null Komma Josef Amadeus Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 stemmer som sagt før putt den i kokende vann dør på et blunk da.. Selvom det bare er en gullfisk det er snakk om her så har vel etthvert dyr rett til å bli avlivet på den mest humane måten.. avlive eller drepe fisk med hammer og sånt er jo bare grisete og ekkelt egentlig, selvom en gullfisk ikke er regnet for å være det smarteste dyret i verden så betyr ikke det at man skal behandle dem dårlig.. 6510303[/snapback] Så sant som det er sagt (skrevet)! Jeg fisker ikke selv, for jeg klarer ikke å se fiskene lide på kroken. Le om dere vil, men jeg mener jeg har den rette innstillingen. Jeg slår ihjel fluer, men humler, vepser og bier prøver jeg å hjelpe ut fra vinduer med et glass så godt det lar seg gjøre. Da sultkatastrofen i Nord-Korea pågikk for mange år siden, sa jeg høyt i forelesningssalen at jeg syntes mer synd på de stakkars avmagrede kyrne som går og sulter uten å vite grunnen til det, enn på menneskene som tross alt forstår hvorfor de sulter og pines. Jeg fikk mange hevede øyenbryn rettet mot meg. Ikke dermed sagt at jeg nyter bilder av sultende mennesker. Noen av dere forstår meg sikkert. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg slår ihjel fluer, men humler, vepser og bier prøver jeg å hjelpe ut fra vinduer med et glass så godt det lar seg gjøre. 6513313[/snapback] Og hva i alle dager er forskjellen? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 De er færre og større. Byr meg mer i mot å drepe dem når de er såpass store. Sånn er det med den saken. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Så store dyr kan drepes, men ikke små? Elefanter kan drepes, men ikke mus? Jessda... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Nei, ikke mus. Fluer. Jeg visste det ville komme idiotiske kommentarer. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det er utsagnet ditt som er idiotisk... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Haha, "faen" tenkte jeg etter å ha trykket send. Og jammen var jeg for treg til å få redigert det også. Jeg synes ikke det er idiotisk, uansett. Av en eller annen grunn har jeg mer "medfølelse" for humler enn fluer. Men dette innlegget fikk jeg redigert *flex* Endret 18. juli 2006 av zuperMensch Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 zuper: du tror ikke det bare er at humlene og vepsene kan forsvare seg da? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Nei, de klarer ikke forsvare seg mot sammenrullede aviser eller skosåler. Tvert i mot, jeg utsetter meg jo for stikk når jeg skal hjelpe dem ut av vinduet. Skulle jeg hjulpet hver eneste flue som kommer inn, så hadde jeg ikke gjort annet. Snakker om på hytta her, ikke hjemme. Lenke til kommentar
afable Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Nei, de klarer ikke forsvare seg mot sammenrullede aviser eller skosåler. Tvert i mot, jeg utsetter meg jo for stikk når jeg skal hjelpe dem ut av vinduet.Skulle jeg hjulpet hver eneste flue som kommer inn, så hadde jeg ikke gjort annet. Snakker om på hytta her, ikke hjemme. 6513866[/snapback] Og, hjemme da? Hjelper du dem ut der da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå