gnocci Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei. Kanskje et noe usælt tema, men hva vil være den mest humane måte å drepe en gullfisk på? Hadde en diskusjon med en herremann om dette i dag, og fortalte at jeg hadde puttet min svært syke gullfisk i kokende vann. Han ble helt forferdet, og ga meg en lang lekse om nordmenn og hvaljakt (hva det har med gullfisk å gjøre, skjønner jeg ikke, men engelskmenn skal diskutere så mangt). Til slutt fikk han lirt fra seg at det var mer humant å ta den i halen og dunke den i bordet så den døde. Bruken av toalett var også en mer human måte i hans øyne. Jeg får virkelig ikke dette til å stemme. Hvis du har SETT en gullfisk bli kokt ser du at den blir stiv og livløs i løpet av et brøkdels sekund. Hvor mange ganger tåler en fisk å bli slengt i bordet? Jeg tenker som så at selv en gullfisk har et par hjerneceller (fiskehjerneceller, vel å merke) å ta av, og vil da nødvendigvis trenge opp til tre og fire dunk før den går av med en såkalt HUMAN død. Og dette med toalettet? Jeg syns det hadde vært utrolig lite kult å bli kasta rundt i dritt og møkk før jeg endte mitt liv innpakket i halvoppløst toalettpapir.... Hva mener dere? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Toalettet høres værst ut. Dunke den i bordet er kanskje heller ikke så lurt. Vet rett og slett ikke den mest humane måten å ta livet av en gullfisk på.. Katt eller slegge? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hvem bryr seg? Kjør over den med bil, kok den i olje, kutt av hodet...Bare sørg for at den dør... Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Når jeg fisker pleier jeg å dunke fisken gjentatte ganger i skallen til den ikke beveger seg lenger. Kanskje ikke så humant men jeg skal ha fisk til middag. Det hender også at jeg bare kutter "strupen" på den. Så vill nå si at du er ekstremt snill når du hiver den i kokende vann. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Har lest en del akvariebøker fra den tiden jeg hadde slikt selv, og de fleste mener måten du gjorde det på, er den absolutt mest humane måten å gjøre det på. Neste gang du treffer på engelskmannen får du minne ham på: "intelligent people eat intelligent food"! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hammer...? Evt. putt den i en pose så trenger du ikke se hva som skjer. Men vann er bra. Vi gjorde det med våre guppyer. Endret 17. juli 2006 av Juliess Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Æææh? Human avliving.....? Av en GULLFISK? for ikke å snakke om hvordan du kverker sommerens mygg på en mest mulig smertefri måte (for deg, selvsagt). Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Du kan jo prøve å drukne den Lenke til kommentar
afable Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Stolt av deg, jeg. Ikke alle som kan drepe gullfisk på humane måter. Hvertfall ikke Tony. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg helte klorin i akvariet engang ... og en annen gang skrudde jeg av filteret på vannpumpa. Mye stygge ting barn gjør ... alt resulterte i Fishy Armageddon. Men seriøst, drep den fisken uten å tenke på hvor humant det er. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hammer FTW. fisken kommer aldri til å skjønne noe, blir litt griseri da... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Beundrer de som velger å ta livet av den humant. Lenke til kommentar
gnocci Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Takk for all hjelp og støtte i denne tunge stund. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Beundrer de som velger å ta livet av den humant. 6509724[/snapback] Lol . . . . . . . . . 6509742[/snapback] Lol så mye du vil. Lenke til kommentar
gnocci Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 6509865[/snapback] Så burde man vel ikke ta folk som henger på internett og deltar i fullstendig unyttige diskusjoner så forferdelig seriøst, heller Jeg er unnskyldt fordi jeg idag fikk internett igjen etter ikke å ha hatt det på et år. Dessuten jobber jeg på båt. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 SkyMarshall ! Les mine lepper; Nå slutter du å spamme i tråden, ellers blir det warn. Denne posten er redigert av jarmo Lenke til kommentar
afable Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Du har laget en av dagens festligste tråde du, så du er rå 6509892[/snapback] og dessuten jobber hun på båt Lenke til kommentar
araziel Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Beundrer de som velger å ta livet av den humant. 6509724[/snapback] QFT Kjenner noen folk som bare reiste fra noen gullfisker de hadde og lot de sulte i hjel. Oh yes. Hadde noen gitt meg en pistol og tillatelse hadde jeg uten et sekunds ettertanke levnet jorden bar for idioter som det. Og ja jeg fisker, og har ingenting imot jakt. Lenke til kommentar
gnocci Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Beundrer de som velger å ta livet av den humant. 6509724[/snapback] QFT Kjenner noen folk som bare reiste fra noen gullfisker de hadde og lot de sulte i hjel. Oh yes. Hadde noen gitt meg en pistol og tillatelse hadde jeg uten et sekunds ettertanke levnet jorden bar for idioter som det. Og ja jeg fisker, og har ingenting imot jakt. 6510045[/snapback] Selv fisker jeg også. Stort sett hver dag. På båten, naturligvis. Noen ganger er det delfiner i området og, men de er heldigvis intelligente nok til ikke å la seg fiske. I og med at de ikke er fisk, men pattedyr. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Æææh? Human avliving.....? Av en GULLFISK? for ikke å snakke om hvordan du kverker sommerens mygg på en mest mulig smertefri måte (for deg, selvsagt). 6509526[/snapback] Jeg bruker en sånn elektrisk fluesmekk, sånn som griller myggen (og annet flyvende plagedyr) som kommer på den, blir sånn fin knitrelyd når de lager kontakt mellom 2 strenger. Om det er humant vet jeg ikke, men effektivt er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå