Gå til innhold

Albumguide til bandet Guns N' Roses

Fisker

Anbefalte innlegg

Sitter å lytter til CD nå og synes platen til tider er ganske kul og kanskje mer catchy enn hva andre prosjekter som har kommet ut fra gamle gnr-medlemmer.

Og noe som er veldig sikkert for min del er at mye av min begeistring for guns'n den gang og nå er axl sitt arbeid både i form av vokalmelodi og den noe spesielle stemmen.

Men samtidig så blir jeg ikke helt fortrolig med "studio-bandet".

Først og fremst hvilke sound som har blitt brukt. Koblingen til UI er klare, i form av tidvis veldig digitalisert lyd. Eksemplevis gitar-introen på CD (sangen - etter 1 min ca) så høres det mer ut som en gitarsynth enn et deilig marshall jcm stack.

Soloen på IRS (3:40 ca) har et vel mye snev av Joe Satriani type ting i seg, og mangler den slizy og skitne badass rocken som slash og izzy representerte.

Og jeg kommer nok til å finne mye annet å sette fingeren på også etterhvert som jeg får en bedre kopi i hus.

Men samtidig innrømmer jeg at for en person som velger å bruke GnR navnet er listen veldig veldig høy, og jeg i utgangpunktet er/har vært skeptisk til hele prosjektet.

Men for all del, det høres virkelig ut som en bra plate etter det jeg har hørt til nå. Kanskje en av de bedre og faktisk.

Eneste jeg er tror(!) jeg med sikkerhet(!) kan si er at platen hadde vært mye råere med gamle gutta-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del var Appetite det albumet som i størst grad startet hele musikkeventyret for min del, for nå over 20 år siden. Er vel ofte sånn at band man vokser opp med blir tidløse, og sånn sett kommer alltid GnR til å være verdens beste band for min del (ihvertfall med de gamle skivene).

Jeg har levd med de fleste låtene på Chinese Democracy i ganske mange måneder nå, helt siden de ble lekket ut, så de har fått god tid til å sette seg. Jeg må si jeg virkelig liker skiva, og selv om det ikke er gamle GnR så er det Axl, hvor arrangementer og melodilinjer høres unektelig velkjente ut. Albumet inneholder mange "episke" låter, av typen November Rain etc. Det jeg synes mangler litt er flere harde låter ala tittelsporet, og jeg tror også vi hadde fått flere røffere låter hadde Slash fortsatt vært med (Duff og Izzy kan også slenges med her).

Uansett, for min del er jeg fornøyd. Albumet høres ut som en salig blanding av ulike innflytelser, med spor av gammel magi, nymotens teknologi og ikke minst et tegn på at Axl fortsatt har noe å fare med. Det er ikke gode gamle GnR, men jeg liker fortsatt det jeg hører! Vi får krysse alt av fingre for at vi en vakker dag kan få en solid reunion med gamlekara.

Lenke til kommentar
Vi får krysse alt av fingre for at vi en vakker dag kan få en solid reunion med gamlekara.

Det er verdens dyreste plate, og med en frontfigur som ikke er kjent for å spare penger så blir det kun et tidsspørsmål før de plumper så godt ut i det at han trenger en ekstra runde med cash.

VR-fraksjonen har vel nesten ingen rettigheter til gammelt gnr-materiallet og bedriver nå et hodeløst band. De og jo trenge mer penger før eller siden.

Jeg er rimelig sikker på en reunionen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi får krysse alt av fingre for at vi en vakker dag kan få en solid reunion med gamlekara.

Det er verdens dyreste plate, og med en frontfigur som ikke er kjent for å spare penger så blir det kun et tidsspørsmål før de plumper så godt ut i det at han trenger en ekstra runde med cash.

VR-fraksjonen har vel nesten ingen rettigheter til gammelt gnr-materiallet og bedriver nå et hodeløst band. De og jo trenge mer penger før eller siden.

Jeg er rimelig sikker på en reunionen.

Kosta 91 Millioner plata.

Litt mye?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er et stort fan av GN'R, men jeg er enig med deg, det er et skikkelig drittsekkband. Kan neeesten sammenligne dem med Motörhead;P De har ikke gitt ut så mange plater, gitt ut mange sugende sanger, men de står jo igjen med noen helt fantastiske, som aldri kommer til å bli glemt:)

Å bare for å si det: Chineese Democracy suger. Den eneste bra sangen er albumtittelen, men den er bra og da! Får skikkelig lift når jeg hører på den!:)

Lenke til kommentar

Bare for å si det: Chinese Democracy er et KNALLALBUM!! Noe av det bedre på årtider.. Axl Rose har virkelig gjort noe stort med den skiva!

Appetite snakker jo for seg selv, men personlig får jeg ikke det store kicket av Anything Goes, liker ikke den så godt.. de 11 andre gir meg gåsehud.. :)

EDIT:

GNRSlash94, hva mener du med at Guns N' Roses har gitt ut "mange sugende sanger" !? :ermm: Det finnes jo knapt annet enn perler fra det bandet, uansett bandmedlemmer..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...