Jani2012 Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei! Jepp, er endelig russ i år. Vil gjerne dokumentere denne feiringen, men er litt usikker hva jeg skal velge. viktig - Større enn vanlig sannsynlighet at det forsvinner (må vær billig! opp til 1500) - Lite, kan ha me meg overalt - plass til mange bilder lite viktig - utrolig gode bilder - film funksjon - masse stash tenkte ett av de tre MINI apparatene som jeg har sett: - Mustek sin blå - casio sin med linse oppe i høyre hjørne - logitec sin som lukkes finnes det noen andre som passer behovet mitt? Har mustek en med bedre CCD? (synes jeg hørte noe sånnt) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 mente å huske at musteks kamera kun har innebygd minne, så hvis lagringskapasitet er viktig kan det være lurt med et som godtar f.eks. compact flash (minnekortene kan du jo lett få bruk for også senere i livet, selv om dette kameraet er dårlig..) Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Er de små virkelig så dårlige og ubrukelige? Mustek sitt var ganske aktuellt fordi det var blått (er blåruss), men hva er det med max 52 bilder selv om det er mer plass på minnebrikken? Dette var ganske ulogisk. Men det så ikke så solid ut, med linsen som stikker ut. Kanskje logitech sitt? trenger hjelp! [ Denne Melding var redigert av: Janicz på 2002-10-17 20:52 ] Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 20:25, skrev Janicz:Er de små virkelig så dårlige og ubrukelige? De er sikkert bra nok til russebruk, men det kan godt hende du vil ha noe bedre seinere i livet hvis du skal ta gode bilder. Men billigkameraene har kanskje litt for dårlig blitz til å ta bilder innendørs på party og utesteder? Quote: Mustek sitt var ganske aktuellt fordi det var blått (er blåruss), men hva er det med max 52 bilder selv om det er mer plass på minnebrikken? Dette var ganske ulogisk. Jeg tror (gjentar: tror) at musteks kamera ikke kan bruke minnebrikker; at det bare har innebygd minne. Så hvis du vil ha et kamera med mer minne, må du kjøpe et annet kamera. De fleste andre kamera kan bruke minnekort, f.eks. Compact Flash. Minnekortet kan du selvfølgelig bruke seinere i samme kamera eller i et bedre kamera hvis du vil investere i det en gang. Quote: Men det så ikke så solid ut, med linsen som stikker ut. Linsen stikker sannsynligvis ut bare når kameraet er påslått. Så det problemet slipper du hvis du slår av kamera før du putter det i lomma.. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 - Mustek sin blå - casio sin med linse oppe i høyre hjørne - logitec sin som lukkes Casio-kameraet er nok det beste av disse, men det får du neppe under 1500. Musteken er nok det beste kjøpet i denne klassen. MLW Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Går den linsen inn i kameraet når det er skudd av? 100% sikker? * Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Nei, det gjør den ikke. Og det er ikke blitz på det. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hva med å kjøpe et brukt ett? 640x480-kameraene kan fort bli _litt_ knapt... Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Om jeg får komme med et forslag, så må det bli Olympus. Der får du også med blits! Dette er faktisk viktig, i og med at det sikkert blir mange innendørs-og nattbilder. Mustek mangler helt blits. Jeg har Camedia 220zoom, men jeg vet at de billigere modellene også er gode. Der kommer du også under 1500 for 2 megapiksler, tror jeg. Lykke tiL! Lenke til kommentar
008800 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Minikamera kan gi bra bilder utendørs men er ubrukelige inne. Det kreves også at kameraet holdes helt stille for å få bra bilder... og det er vel ikke så lett i russetida. I tillegg bruker de mye strøm så jeg mener de er helt uegnet til ditt bruk. Bruk heller et vanlig billig kamera med film (eller engangskamera) og få bildene scannet inn på CD så har du både papir og digitale bilder av mye bedre kvalitet enn et minikamera gir. Vil du absolutt ha et digitalkamera kan jeg anbefale Fujifilm A101 som koster under 1500,- Dette kameraet gir bilder av svært god kvalitet under normale lysforhold. Olympus er også bra. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Vel ikke mye kamera du får til 1500,-kr men her har du en som er mye bedre en de småe dritt greiene. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...14&GrpID=1&s=pl Ellers så kjøpte svogeren denne kamera til 1800,-kr med 2.11 megapixel og lcd skjerm og som er meget bra til den prisen. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...14&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå