Tatt av vinen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Kvinnefotball, hva er det? Ikke er det kvinner og ikke er det fotball. Word.. Endret 12. november 2006 av Leptox Lenke til kommentar
qxvrea Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Damefotball er ikke fotball. Det vil aldri få samme apell i folket som ordentlig fotball heller. For all del må jentene få spille fotball, både når de er unge og gamle, ha sitt eget system for spesielt interesserte osv. Men kom ikke å dra det nedover hodet på meg. At jentene trener og er aktive er det ikke noe galt med, mange av de er også gode. Men det blir for dårlig å se på. Håndball ser jeg på som en mer kvinnelig idrett, og liker begge deler like godt. At jentene spiller fotball selv, og dermed blir interesserte i ordentlig fotball som tippeligaen osv er jeg udelt positiv til. Det er utelukkende positivt at man i de aktive supportermiljøene får inn flere damer. Jeg er altså ingen kvinnehater eller noe, men akkurat når det gjelder fotball så gjøres selve spillet best av menn (underholdningsmessig). Lenke til kommentar
rasmus_brann Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Damefotball må være den kjedeligste sporten i verden. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Personlig rangerer jeg damefotball hakket over Curling og dart. Forsåvidt formel 1 også. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg går på Idrettslinja, har fotball som valgfag, spiller ikke aktivt, og på samme fotballgruppe er det tre som spiller for Bamble i 1.divisjon på damesiden, og jeg er bedre enn de, nuff said eller? Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Haha, Bamble! Der er det som kjent et enormt folketall og en voldsom flora av gode kvinnelige fotballspillere! Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ang Marta, så sier vel denne VG overskriften det meste: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171312 Mange jenter/damer som spiller fotball, eier ikke selvinsikt. Vend og vri på det, men jeg mener Gutter ned i 15-16 års alderen hadde slått damelandslaget relativt greit. Så landslaget trene i fjord og vi hadde det morro som juling, så dårlig var det. Det værste er, at selv om det ser ille ut på tv, så er det værre i real life. Jeg sier som en legendarisk kommentator engang sa: "de spiller som en gjeng fitter" Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg skal innrømme at hun har bra fart og fin teknikk, men som Lise Klaveness sier, at hun i en guttekropp ville vært på Maradonna, eller for den saks skyld, Messi nivå er bare fjas og tull. De fintene hun tar er helt standard finter som alle guttespillere ville fått til etter et par timer trening (ja jeg får det til selv, og jeg er langt i fra noen teknisk spiller ), og når du legger til at motstanderne er jentespillere sitter du igjen med noe som er så langt fra Maradonna at Lise Klaveness bare kan gå og legge seg... Haha, kikket gjennom filmen en gang til, og sånn som motstander-"spillerne" legger seg ned en etter en tror jeg til og med 2. keeperen til bunnlaget i den laveste bedriftslagsdivisjonen i Kautokeino ville briljant glidd gjennom der. Haha! Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ja, leste selv den artikkelen idag. At noen i det hele tatt kan få en kvinnelig fotballspiller til å måle seg med Maradona, er jo heeelt hårreisende. Noen bør sette dem ordentlig på plass så de får se hvor dårlige de virkelig er. Damelandslaget til brasil mot herrelaget til brasil? Det skulle hvertfall vise hvor denne Marta står i forhold til herrene. Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Mange jenter/damer som spiller fotball, eier ikke selvinsikt. Vend og vri på det, men jeg mener Gutter ned i 15-16 års alderen hadde slått damelandslaget relativt greit. Hvis vi prater om et bra guttelag så tror jeg de kunne slått damelandslaget relativt greit. Jeg hørte for noen år siden at Steinkjer spilte mot damelandslaget. (Jeg vet ikke hvilken divisjon Steinkjer er i nå, men den gang var de i 2. divisjon og det er de sikkert ennå). Det oppgjøret endte 7-1 til Steinkjer har jeg hørt. Så nivået på damefotball er utrolig lavt. Marta er en god spiller, men å sammenligne henne med en av de beste mannlige spillerne er helt på tryne. Sammenlign henne heller med en 16-år gammel gutt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Vel, kvinnefotball som sport er fantastisk trist å se på, men dersom der er en kvinnekamp på banen her ser jeg gjerne på den likevel. Det finnes knapt noe finere enn pene jenter i fotballdrakter. Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Vel, kvinnefotball som sport er fantastisk trist å se på, men dersom der er en kvinnekamp på banen her ser jeg gjerne på den likevel. Det finnes knapt noe finere enn pene jenter i fotballdrakter. 9576785[/snapback] Ikke er det fotball og ikke er det kvinner. :!: Nei, da.. jenter i fotballdrakter er smooth Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ser det diskuteres på VG sidene også. Jeg blir så provosert av idiotiske kommentarer fra sågar eksperter. Nesten like irriterende som Roar Stokke, MINI, Davidsen, Drillo og co. Utrolig at svenskene, danskene og ja - alle - har bedre eksperter enn oss i Norge. Untaket er c+. såklart. Ut med kråker som lise klaveness og elendige eksperter. Damefotball kan for mitt vedkommende bli med i paralympics elns. takk for meg Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg ser på damefotball hvis det ikke er noe annet å se på. Frustrerende fotball egentlig. Synes Lene Mykjåland er litt fin da Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg ser på damefotball hvis det ikke er noe annet å se på. Frustrerende fotball egentlig. Synes Lene Mykjåland er litt fin da 9576880[/snapback] Oh yes in deed Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg kommer ALDRI til å godta kvinnefotball..... med mindre dem begynner å bytte trøyer etter kamp.. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ja til Kolbotn's damelag! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Fotball er en sport som handler mye om fysikk. Menn har bedre fysikk en damer. Damer spiller dårligere fotball enn menn. Så klart man finner damer som virkelig vet hvordan man spiller fotball. De kommer bare i mindre antall. Føler at jeg ikke kan poste noe her uten noen sjovinistiske utsagn, så sier bare at jeg kanskje kan akseptere damefotball på en gjørmete og våt sjuerbane. Begge lagene må ha hvite skjorter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå