Spirax Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Vært ute i dag å tatt noen bilder, bruker et standar digitalkamera med 2.1 mp. Her er bildene : Endret 19. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Veldig fint spirax Jeg likte fargene, og min favoritt blandt de to må være brobildet! Er ikke noe fotoekspert jeg da.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Ikke så verst dette, i hvertfall i dette formatet. Det er nok motiver som skriker etter høy oppløsning, men det duger med et gammelt kamera også. Enig i at brobildet var det beste, for det med stubben og refleksjonen ser ut til å slite litt teknisk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Bilde 2 ser ganske bra ut ja. Hvordan er bildene i original størrelse? Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Jeg elsker trebroer...Var en lekker en der jeg har bodd det siste året..Men det gikk ikke an å få noen bra vinkel på broa, så jeg ga opp å ta bilde av det Men når det kommer til ditt brobilde, syns jeg det faller litt igjen...Fargene var fine, men jeg likte ikke helt den vinkelen du tok bildet fra! Det huset, og den rasteplassen syns jeg ikke passet særlig bra inn. Vi får også se litt lite av broa mener jeg. Men for all del, det ser ut som kameraet gjør sin del av jobben når man tenker på fargen... Men prøv en annen vinkel hvis du har mulighet, så blir dette meget bra!! Endret 17. juli 2006 av Antarctica Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) orginalstørrlsen er på 1600 x 1200 Kamera gjør ikke sitt med farger det er det photoshop som gjør Fordi dette er orginal bilde: http://83.109.21.32/preben/redigering.php Nr en er orgianl å nr to er redigert, men ser forsjell. Nytt bilde: Endret 18. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Bilde nummer 3 er også ganske bra. Det hadde vært fint om du hadde hatt det i større format med mer detaljer, men da må du kanskje ha et bedre kamera. Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Bilde er i 1600 x 1200 når jeg tar det, men har kjøpt kamera nå Canon EOS 350D. Endret 18. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Et bilde jeg tok med det nye kamera: Endret 19. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Dette er desverre altfor uskarpt. Fokusplanet på så nært hold er ganske smalt, så du må passe bedre på å få rett del av bildet i fokus. Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Bedre dette da ? Endret 19. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Bedre og bedre. Skarpheten er bedre, men heller ikke her virker det godt nok (det er mulig at monitoren jeg sitter på legger til uskarphet. Har merket det på noen av mine egne bilder, som er mye skarpere på min maskin). Motivet er i hvertfall ikke bedre, for det er ganske fargeløst og rotete. Fin dybdefølelse, dog. Edit: Så det andre bildet først nå, men de samme kommentarene gjelder egentlig her også. Har ikke masse programmer og slikt på denne maskinen, men hva er exif-data på bildene dine? Objektiv? Endret 18. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 bruker Canon EOS 350D kamera å linse 18 - 55 mm. Fikk det i dag så jeg må lære meg å bruke det bedre. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Satte litt "farger" på de to første bildene, bare for å se hvordan det ble: Btw, fine bilder Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Det forklarer en del. For å ta slike bilder må du ha et objektiv med bedre nærgrense og optisk skarphet. Det objektivet holder desverre ikke mål til makro, og det på forskjellige områder. Edit: Ser at du har ambisjoner om å ta gode bilder. Bruk derfor litt tid på å lære deg basisteknikken før du bytter den ut, men det virker som om du kommer til å trenge et dedikert makroobjektiv i fremtiden, i tillegg til en bedre normalzoom. Endret 18. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 hva anbefaler du da til å ta slike bilder ? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Slike bilder kan du ta med hvilket som helst makro-objektiv. Siden du sikkert ønsker noe som er betydelig lengre enn den du har, så er Tamrons 90mm å anbefale. Canons 60mm er også fin. Søk litt i optikkforumet på macro/makro. Du finner mange diskusjoner om dette der. Det du egentlig trenger først er en god normalzoom. Noen av disse levere også ganske gode nærfotoegenskaper, men ikke helt makro. Sigma 17-70 gir en ganske brukbar forstørrelsesfaktor på 1:2,3. Den er også mye skarpere enn din kitzoom, har større brennviddeomfang, og noe bedre lysstyrke. Søk i forumet for optikk, som sagt. Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) var ute å tok bilder av solnedgangen, men var litt for sent ute så fikk ikke solen men, ble da noe, Endret 19. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) bildene har vært nede litt, men er oppe igjen nå, ingen som har noe å si om det siste bildet ? Endret 19. juli 2006 av Spirax Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Du må croppe bort mye av det sorte. Ser ikke helt den kunstneriske verdien i så mye monoton sort bunn. Endret 19. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå