Gå til innhold

Får ikke kontakt med routeren

Anbefalte innlegg

Problemet er slik:

Har fått Telio IP telefoni, og måtte da inn i routeren og fjerne et eller annet som ikke skulle være der. Gikk inn, og fikk det ikke til å fungere, så jeg fortsatte å lete etter ufornuftige ting, noe som jeg tydligvis ikke skulle gjort :p

Problemet nå er at modemet med innebygd router ikke deler internet ut på de fire portnene, men om jeg går gjennom telio adapteren så har jeg nett.

Men når jeg prøver å gå inn på routeren (http://10.0.0.138) Så får jeg opp meldingen "siden kan ikke vises"

Hvordan fikser jeg dette?

Til opplysning så finnes det ikke spor av summetone i telefonen.

Modem/router: Speedtouch 546T

Adapter: Linksys SPA 2100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg gjør det så bare blinker et svart felt opp på skjermen. Rekker ikke se noe. Men om du mener IP adressen som jeg kan finne på online.no og slik, så begynner den på 180. Sjekka det i stad.

Har restarta routeren en rekke ganger i kveld uten hell :(

Lenke til kommentar
192.168.0.2 fikk jeg opp da

6508596[/snapback]

Da kan jeg kjapt fortelle deg at routeren din ikke kan ligger der du nevnte opprinnelig, hvilken ip leser du i gateway feltet ?

Prøv å legge den ip'en inn i nettleseren din i stedet ......

_nifty_ :tease:

Lenke til kommentar

Hva er det som kan gjøre att routeren ikke deler ut slik gateway da?

For å konkloudere litt, så er situasjonen slik:

Modemet/Routeren fungerer som modem, da jeg har nett tilgang, når PC kobles via Telio adapteren. Kobles PC direkte til router/modemet, så har jeg ikke internett.

Jeg får overhodet ingen tilgang til router/modem ved å gå inn på http://10.0.0.138 Som skal være dens adresse.

Frustrert :cry:

Endret av comsy
Lenke til kommentar

Etter det jeg ser får du:

* 192-adresse når du er koblet til Telio-adpatern og kan nå dette adapteret

* Telefonen har ikke summetone.

* Ved tilkobling direkte til ADSL-modemet får du ingen IP-adresse (169.x.x.x).

For meg virker det som du har enten:

a) Feilkoblet mellom ADSL-modem og router/telioadapter

b) Slått av DHCP i ADSL-modemet

Rset ADSL-modemet. Antglig der du stikker enden av en binders inn, må kanskje holdes inne en del sekunder, kansje kombineres med å ta strømmen av, vente 5-10 sek. før den settes i igjen. Dokumnetasonen til ADSL-modemet kan hjelpe deg der.

Lenke til kommentar

Ahh. Takk til deg. Det var ikke 10 sekunder, og heller ikke 15, men nærmere 45 :p

Men nå funker Modemet/Routeren slik den skal, så takk for all hjelp.

Men er fortsatt ingen summetone, og dette mener jeg skyldes SIP ALG som Telio kaller det. Problemet der er at det vinduet i wizarden hvor dette skal kunne deaktiveres dukker ikke opp. Vinduet før og etter kommer, men selfølgelig ikke det jeg har bruk for. Noen som har vært borti dette før, og er det noen annen mulighet for å deaktivere denne funksjonen?

Endret av comsy
Lenke til kommentar

det der skjønnte jeg heller lite av. Desverre så er jeg litt dum :p

Er ingen annen måte å deaktivere den SIP ALG funksjonen på da. Mener det er det som gjør det jeg, siden jeg ikke har nok peiling til å finne noen andre grunner :p

Endret av comsy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...